Mete Kuteş

1991-06-08 Metalium (1)
8 Haziran 1991

Swazafix, Hazy Hill, Metalium, Darkphase, Crimagate konseri

Darkphase grubu Ankara’dan birtakım yurtdışı bağlantılar içerisindeydi. Hazy Hill’den Ufuk Önen’in halihazırda mektuplaştığı Hollandalı Asphyx grubunu Ankara’ya konser için getirmek düşüncesindeki Darkphase kah mektup ile, kah kısa telefon görüşmeleriyle iletişimi sürdürdü. Uçak biletleri ayarlandı, Hollandalı kafilenin Darkphase davulcusu Tolga Ergin’in evinde kalması planlandı. Sıra afiş için gruptan logoyu istemeye gelince Ankaralılar küçük bir sürprizle karşılaştı. Zarftan çıkan logo Asphyx’e ait değildi, Swazafix diye bir grubun logosuydu. Tam görüşmelerin sürdüğü dönemde Ankara ile kontak halinde olan Theo Loomans Asphyx’ten ayrılmış, Swazafix adında bir death metal grubu kurmuştu. Her şey ayarlandığı için organizasyon iptal olmadı, şaşkınlığın ardından hazırlıklar devam etti. Laneth dergisinin dizgisini yapan Polat Bayraktarlar kes-yapıştır tekniğiyle fotokopi bir poster hazırladı. Posterin üzerinde Swazafix’ten başka Darkphase, Hazy Hill ve Crimegate grupları yer alırken, İstanbul’dan da Metalium konuk oluyordu. Tarih 8 ve 9 Haziran 1991, yer Graffiti Bar idi. Biletler ise Ezgi, Frekans ve Shades adlı dükkanlarda satılıyordu. İki gün süren etkinlikte Crimegate dışında tüm gruplar hem Cumartesi hem Pazar günü sahneye çıktı.

1992-06-27 Dark Phase, Volvox
27 Haziran 1992

Open Air Rock Festival

27 Haziran’da Kültürpark içerisinde yer alan Çamlık Senar Açıkhava Tiyatrosu’nda sahne almak üzere Angel’s Skull, Volvox, Hazy Hill, Dark Phase, Reborn, Vertical End ve Witchtrap grupları açıklandı. Konser günü geldiğinde üç büyük şehrin temsilcileri Fuar alanında buluştu. Her şey güzel giderken Koray adında kısa boylu biri, arkadaşı Gürler ve Merih ile birlikte gelip Volvox üyelerine sataştı. Üçlü, Metallica’dan şarkı yorumlamamaları yönünde grubu tehdit etti, grubun üzerine yürüdü. Gerginlik, araya girenlerce geçici bir süre için yatıştırıldı ancak soundcheck esnasında da tacizlerine devam eden üçlü yüzünden Volvox sahneye çıkmak istemedi. Kulisteki yoğun ikna çalışmaları sonucu morali bozuk bir şekilde sahne alan Volvox, “Rock’n Fly” şarkısıyla konsere başladı. İkinci şarkının ortasında Şebnem Ferah’ın gitarının sesi kesildi, jaklar değiştirilip şarkıya yeniden başlandı. Ses tekrar gidince Şebnem Ferah bu şartlar altında konsere devam edemeyeceklerini açıkladı ve Volvox sahneden indi. Sırada Antalyalı Angel’s Skull grubu bulunuyordu. “Just Tear Down” adlı şarkılarıyla giriş yapan thrash metal ekibi başarılı bir performans sergiledi. O esnada kuliste ortalık karışmıştı. Koray ve ekibi Angel’s Skull esnasında sahnede dolaştıktan sonra kulisi basmış, orada kavga çıkarmıştı. Dark Phase çıkan olaylar sebebiyle sahneye çıkmamaya karar verdi. Konserde güvenliği sağlayacak bir ekip olmaması ilginçti. Kavga büyüyünce polis ekibi geldi ancak Dark Phase ve Volvox’a “size yardım edemeyiz” dediler. İki grup da oradan Basmane Garı’na geçti, bir süre oradaki karakolun önünde beklediler. Ancak orada da hiç polis memuru yoktu. Bir süre sonra Koray ve arkadaşları çoğalmış, onlarca kişi haline gelmişti ve tren garına doğru yönelmişlerdi. Dark Phase ve Volvox üyeleri tren raylarına indi, makasları kontrol eden kulübelere sığınarak konser magandalarından kurtulmayı başardı. Ancak paralarını da alamadılar, kendi şehirlerine kimi trenle kimi otobüsle döndü. Tüm bunlar olurken konser ilginç bir şekilde devam ediyordu, Hazy Hill sahneye çıktı örneğin. Ancak yaşanan bu olay İzmir’deki metal organizasyonlarının bunalımlı bir döneme girmesine sebep oldu, diğer şehirlerden gruplarla İzmirli grupların arasındaki mesafe arttı. Konserin Laneth’te çıkan izlenimlerine göre organizasyon Angel’s Skull grubuna aitti. 14 Aralık 1997 tarihli Şebek dergisindeki Angel’s Skull röportajında ise grubun değişmez üyesi Fuat Güzelbakan, konseri Witchtrap’ten Tarkan Gürol ile organize ettiğini söylüyordu.

1993-01-09 Export (5)
9 Ocak 1993

Dead Army Boots, Export, Hazy Hill konseri

Lee ve Genç FM sponsorluğunda “1. Anadolu Üniversitesi Rock Şenliği” başlığıyla Yeni Sinema’da organize edilen konserde Export, önceki yaz Ataköy Marina’da Sabah gazetesi organizasyonunda yer aldıktan sonra ilk defa performans sergiledi. Sahneye Okay Gökçen (vokal), Tufan Yağmurdereli (gitar), Mehmet Kilimci (gitar), İsmail Kilimci (davul) ve Ercüment Çakıcı (bas) beşlisiyle çıkan Export, yer yer heavy metal sertliğinde çaldıkları hard rock parçalarıyla seyirciyi pogoya boğarken, sahneye çıkıp kalabalığın üzerine atlayan seyirciler de salondaki coşkuyu katladı. İlk konserine çıkan punk grubu Dead Army Boots ise agresif performansıyla yüksek tansiyonu havada tuttu. Tarkan Könü (vokal) ve Okan Könü (davul) kardeşlerin kurduğu grupta ayrıca Okan Yurdbulan (gitar), Aşkın (bas) ve Metin (vokal) bulunuyordu. Dead Kennedys grubundan “California Uber Alles” yorumuyla başlayan grup, Sex Pistols’dan “Anarchy in the UK” ile devam etti. Exploited’dan ise “Insanity” ve “I Believe in Anarchy” şarkıları icra edildi. Yabancı gruplardan çaldıkları şarkıları Tarkan Könü seslendirirken, Türkçe yazdıkları kendi şarkılarını Metin söylüyordu. İcra parça çalmak planlarında yoktu ancak süreleri son anda kırk beş dakikadan yirmi beş dakikaya indirilince önden bu şarkıları çalmaya karar verdiler. Yine de kendi şarkılarını seslendirme imkanı bulmuşlardı. Sahneye son olarak Hazy Hill bir kere daha üç kişi çıktı. Barış Tarımcıoğlu’nun gruptan ayrılışı artık kesinleşmişti.

1993-03-13 Hürriyet Ankara (Hazy Hill, Metalium, Dark Phase, Deathroom)
13 Mart 1993

Lanethli Konserler II

Lanethli Konserler II bu defa Ankara’daki Talip Sineması’nda düzenlendi ve önceki Lanethli Konserler’den Hazy Hill ile Metalium’a ek olarak Deathroom ve Darkphase ayarlandı. İlk olarak Darkphase, sonra Metalium, ardından Hazy Hill ve en son Deathroom sahneye çıktı ancak bu konsere çıkan kavgalar ve polis gerilimi damgasını vurdu. İstanbul’dan gelen seyirci grubu ile yerli seyircilerin bir kısmı arasında kavga cereyan etti ve polis de müdahale etmek istedi. Organizasyon olayların durulacağı konusunda söz verince polis müdahaleden vazgeçti ancak olaylar beklenenin aksine dinmedi. Tam tersine yerli seyirci grubu, İstanbulluların saldırısı üzerine fazladan adam toplayıp meydan kavgasına başladı. Öte yandan komiser, organizasyondan Çağlan Tekil’i bir odaya aldı ve hakaretler yağdırarak polislerin oruçlu olduğunu, konserin saat beşte biteceğini söyledi. Konser izni sekize kadardı. Postere göre kapı açılışı saat ikideydi ve Darkphase üçte çıkacaktı. Bu durumda konserin yetişmesi mümkün değildi. Nitekim Metalium’un performansı esnasında sahne önünde çıkan kavga bahane edilerek konser iptal edildi. Ancak Critical Mass vokalisti Savaş Demirkaya sahneye çıkıp öyle bir konuşma yaptı ki, hem seyirci coştu hem de polis iptal kararından vazgeçti. Böylece Metalium kaldığı yerden devam etti. Hazy Hill, Çağlan Tekil’in anlatısına göre sönük bir performans sergiledi ve normalden daha uzun çaldı . Son saatlere doğru seyircinin yarısı salonu terk etse de Çağlan Tekil’e göre en etkili performans ise Deathroom’a aitti. Pungent Stench’ten “Extreme Deformity” şarkısı ile başlayan Deathroom esnasında günün sahne dalışı ve pogo rekoru kırıldı. Haşat olan on bir koltuk ve inen kulis camları haricinde, bir sinema konseri için fena sayılmayacak bir hasarla organizasyon tamamlandı. Lanethli Konserler II’de olaylar konser sonrası da devam etti. Nicky’s isimli barda oturan İstanbullu seyirci grubundan on kişi, mekanın ihbarı sonucu polis tarafından gözaltına alınmıştı. Bunu duyan Laneth ekibi karakola gidip gençlerin salıverilmesini talep etti, gençler yaklaşık bir buçuk saat sonra salındı.

1993-03-27 Hazy Hill
27 Mart 1993

Hazy Hill Almanya konseri

Langenfeld’deki konsere Hazy Hill’in yanı sıra iki tane yerel grup yazılmıştı. Hard rock tarzında çalan Dante’s View ile brutal vokalli thrash metal grubu Black Insanity, Hazy Hill’den önce çıktı. Dante’s View vokalisti Björn, Laneth yazarı Aysın Önen’e göre Axl Rose kopyası idi ve grubun müziği de Guns N’ Roses’a oldukça benziyordu . Diğer iki gruba ayak uydurmak için en hızlı şarkılarını çalan grup, “Nowhere’s World” adlı CD’lerindeki şarkılara ağırlık verdi. Black Insanity Martin Behmersburg (gitar ve vokal), Jüger Kuhles (gitar), Robert Gumilar (bas) ve Hakan Topçu (davul) formasyonuna sahipti. O zamana dek yayınladıkları “Nightmare Collections”, “The Suffer” ve henüz çıkmamış olan “Desaster Forever” demolarından şarkılar çalan grubun sahne performansı oldukça iyiydi. Saatler 23:00’ı gösterdiğinde ise sahneye nihayet Hazy Hill, o dönem standart olduğu gibi üç kişi çıktı. “No Traces Left” ile konseri açan grup “Murky Bedlam”, “Fear and Sorrow”, “Irony Inside”, Friendly August Sun”, “Nothing”, “Point Blank”, “Over and Over”, “No New Tales”, “I’m a Killer”, “FTA”, “Gallows”, “Black Dogs” ve “Burning Shades” şarkılarını çaldı. Sahneden indikten sonra geri gelip “Slow Suicide” adlı şarkısını çaldıktan sonra grup seyircilere imza dağıtma imkanı buldu. Bu arada seyirci sayısı çok fazla değildi çünkü aynı akşam aynı küçük kasabada toplam on iki adet müzik etkinliği bulunuyordu. Biletlerin on sekiz Mark olması da pek yardımcı olmadı.

1994-04-13 Cultus (2) (Barbaros Pakar)
13 Nisan 1994

Ascraeus, Cultus, Hazy Hill konseri

13 Nisan günü İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi’nde OK sponsorluğunda “AIDS’le Savaşım Konserleri” başlığı altında Cultus, Hazy Hill ve Ascraeus isimleri duyuruldu. Rock dergisinin Mayıs ayında çıkan ilk sayısındaki habere göre konsere Azeri rock grubu Yuhu’nun da katılması söz konusuydu ancak biletlerin üzerinde grubun adı geçmiyordu. Biletlerin üzerinde adı geçmemesine rağmen çalan grup ise Necropsy idi. Organizasyon İstanbul Üniversitesi Rock Kulübü adına Tayfun Altınbaş ve Özgür Muslu imzası taşıyordu.

Bu sıra bitti. Tekrar sıralayalım: Baştan sona Sondan başa