Whisky

Kuruluş yılı: 1979

Whisky’nin başlangıcı ile ilgili farklı kaynaklar farklı şeyler söylüyor. Mesela Münir Tireli “Türkiye’de Grup Müziği: 80’ler” kitabında kuruluş yılını 1981 olarak yazarken, grubun web sitesi 1979 diyor. 1980 olduğunu iddia eden kaynaklar da var. Arşivimizde 1980 yılında çekildiği yazan bir fotoğraf var, Kamil Özaydın, Serdar Çokuslu ve muhtemelen Faruk İkikat’ın içinde bulunduğu.

Grubun kurucusu Kamil Özaydın, kurulduğu yer ise Fatih. İlk kadroda Ümit Altın, Nevzat Özkıranatlı ve Erhan Şakar vardı. İki provanın ardından kadroda değişiklikler başladı. Özkıranatlı ve Şakar’ın yerine Faruk İkikat ve Serdar Çokuslu geldi. Özaydın davul, Altın gitar, İkikat bas ve Çokuslu gitar-vokal üstlenecek şekilde görev dağılımı yapılmıştı. Faruk İkikat 1983’te gruptan ayrıldı ve grup 80’lerin önemli bir bölümünde bir trio olarak sahne aldı. Bu dönemde çıkılan konserleri sağdaki olaylardan takip edebilirsiniz.

Kendi dönemdaşları arasından 1986’da çıkardıkları Babaanne kasetiyle sıyrıldılar. 1990’a doğru bir metamorfoz sürecinden geçen grup, 90’ların ilk yıllarında klasik kadrosunu buldu: Kamil Özaydın gitarda, Serdar Çokuslu vokalde, Alpay Şalt davulda, Çağatay Ateş basta ve Arif Deniztoker ikinci gitarda. Birlikte ikinci albüm Ateş Suyu üzerinde çalıştılar. Kamil Özaydın Mayıs 1993’te aramızdan ayrıldı ve grup bu kaybın ardından albümü Özaydın’a adadı.

Özaydın’ın ardından grup müziği bırakmadı, Güneşin Tahtı ve Dünyanın Kapısı adında iki albüm daha çıkararak 90’lardaki etkinliğini devam ettirdi. 2000’lerde gel gitler ve Serdar Çokuslu etrafında kurulan farklı kadrolar derken 2010’larda grup Kamil Özaydınsız klasik kadrosuyla zaman zaman konserlere çıkmaya devam etti.

6 Mart 1983

Whisky ve E-5 konseri

Whisky’nin bu konserde hangi şarkıları çaldığı bilinmiyor ancak o zamanlar Kamil Özaydın’ın yazdığı şarkılar arasında “Lütfen”, “Haliç (Bok Kokuyor)”, “Daha Yaşın 21”, “Karikatür”, “Haydi Rock’n’Roll”, “Sürat Hız Neşe” ve “Yenisine Sağlık” bulunmaktaydı. Şiirsel anlamda seviye atlamak için Kamil Özaydın’ın arkadaşı Ahmet Dağaşan gruba dahil oldu ve örneğin “Bak Biz Genciz” şarkısının sözlerini yazdı.

,
27 Mart 1983

Genç Yıldızlar 1. İstanbul Müzik Şöleni

Devil ve Whisky gibi yeni dalganın en büyük gruplarından ikisinin bir araya geldiği ilk konserdi bu. Devil’in organize ettiği bu festivalin ilan edilen diğer katılımcıları Ra, E-5, Keops, Latin-2, Danger ve Fantastik iken, 50 yaşındaki Togay Kuzay da Devil dans grubuyla birlikte Tepebaşı Gazinosu’nda bir gösteri yaptı. Onyedi dergisinin Mayıs 1983 sayısında bu festivale iki tam sayfa ayrıldı. İlan edilenden farklı olarak sahneye Sekant ve Aqua grupları çıkmıştı. Yazıya atılan “Discolara Ölüm” başlığından anlıyoruz ki ilk “Popçular dışarı!” vakası bu festivalde gerçekleşmişti. Festivale çıkan bazı grupların yüksek volümlü müzikten uzak icralarda bulunması, metalci gençliğin protestolarına yol açtı. Seyirciler arasında, birkaç sayfa içerisinde, sonraki bölümde bahsedilecek olan Avcılar tayfası da bulunmaktaydı ve muhtemelen protestolara onlar da katıldı. Onyedi dergisindeki yazıda bahsedilen bir başka dikkat çekici durum ise seyirci ile müzisyenlerin, müzik dinleme eylemine farklı bakışlarda bulunmalarıydı. Seyirci konsere deşarj olma motivasyonuyla geliyor, bu sebeple konserde bağırıp çığlıklar atıyor, masalara çıkıyor ve bazen de masaları kırıyordu. Müzisyenler ise dikkatli ve sessizce dinleyen, sadece şarkı sonlarında alkışlayan bir seyirci bekliyordu.

Onyedi dergisine göre seyircinin en çok beğendiği gruplar Danger, Ra ve Devil idi. Danger ve Whisky de orada tanışıp birlikte bir fotoğraf çekildiler.

Ayrıca konser öncesinde GONG dergisinde grup tanıtımları da yayınlandı.

15 Mayıs 1983

Whisky ve Epsilon Hürriyet’te

Whisky ve Epsilon grupları Hürriyet’te “Türkiye’de de bir ‘Yeni Dalga’ var” başlığıyla yer buldu.

Oradaydılar:
,
25 Haziran 1983

1983 Yaz Sezonu Rock Festivali

Aqua, Danger, Devil, Face to Face, Ra ve Whisky’nin katıldığı festival 25 Haziran’da, Budak Sineması’nda gerçekleşti. Gong’da çıkan habere göre bu kez seyirci az sayıdaydı, sadece üç yüz elli kişi gelmişti. Sebepleri üzerinde Gong dergisinin üç teorisi vardı: “Kimi bunu Fenerbahçe’nin maçına bağlarken, kimi de yetersiz reklamdan söz ediyor, kimi ise yerli Rock gruplarının şu andaki biçimleri artık esprilerini yitirdiklerini belirtiyordu”. Yeni dalganın en çok haberini yapan derginin hemen tehlike çanlarını çalıyor olması ilginçti. Habere göre grupların performansları içerisinde Whisky öne çıkmıştı. Danger’dan Mayıs 1983’te ayrılan Hakan Tankut, Hakan Terim ve Murat Uzun’un kurduğu Face To Face grubu dergiye göre günün en kötü grubuydu. Danger’da kalan Adnan Dilek ve Ali Rıza Tarım’ın yanında bu konsere Tuncer Ocak (bas), Cengiz Tuncer (davul) ve Mahmut Özen (gitar) çıktı. Aqua grubu ise davulda Hakan Kurşun, gitarlarda Cem Canbay ve Erkut Akyazı, bas gitarda Turgut Akyazı, gitar ve kemanda Cem Berksoy’dan oluşan kadrosuyla sahne aldı. Cem Canbay ve Cem Berksoy tarafından 1982’de kurulan grup, Nisan 1983’te de Tepebaşı Gazinosu’nda bir konser vermişti. Soft rock tarzında müzik yapan Aqua, Gong tarafından deneyimsiz ancak geleceği en parlak gruplardan biri olarak değerlendirildi.

Ağustos 1983

Onyedi dergisinde tartışma

Onyedi dergisi Ağustos 1983 sayısında bazı grupların seyirci hakkında fikrini aldı. Sonuç özetle şöyle: Gruplar o dönem seyirciden memnun değil, seyircinin beklentisiyle grupların beklentisi birbiriyle uyuşmuyor. Bu anlamda seyircilere en yakın duran ve beklentileri anlayan isim Whisky grubundan Kamil Özaydın. Diğer gruplar yüksek volümlü müziklerine rağmen daha kontrollü bir seyirci beklentisinde.

1984-03-18 İstanbul Tepebaşı Konseri Davulda Kamil Özaydın Bas Gitarda Ümit Altın Vokal Gitar Serdar Çokuslu
,
17 Mart 1984

Whisky ve Epsilon Konseri

Tepebaşı Gazinosu’nda gerçekleşen konserin organizasyonunu Whisky üstlenirken, ses tesisatını Devil grubu sağlamıştı. Seyirciler arasında Devil ve Grup Leopar üyeleri ile Asım Can Gündüz de vardı. Epsilon grubu sahneye Erhan Şakar, Ayhan Odabaş, Onur Toparlak, Erkan Yamak ve Murat Yıldırım’dan oluşan kadrosuyla çıktı. “Yalan”, “Arabesk Rock”, “Ben Ölünce”, “Bir Dağın Zirvesi” ve “Havalı Nejat” adlı şarkılarını çalan grup, Hey dergisine göre rock müzik yaptığı son konserini veriyordu. Gerekçe ise “rock müziğin Türkiye’deki çarpık gelişiminin yanı sıra seyirci kitlesinin de dejenere oluşu” idi. Diğer taraftan Whisky artık yavaş yavaş seyirci tarafından da bilinmeye başlayan klasik şarkılarını söyledi. Davulda Kamil Özaydın, basta Ümit Altın ve gitar ile vokalde Serdar Çokuslu kadrosuyla sahne alan grup, “Bak Biz Genciz”, “Bırak Gitsin”, “Fukara”, “Bok Kokuyor”, “Rüşvet”, “Lütfen”, “Rock’n’Roll’u Bir Dinle”, “Babaanne”, “Kızlar”, “Suratsız Neşe” ve “Haydi Rock’n’Roll” adlı şarkıları seyircilere çaldı.

19 Mart 1984

Ses dergisi haberi

Ses dergisinde Devil ve Whisky’nin yakın gelecekteki konser planlarını anlatan haber, bu konserlerle ilgili herhangi bir tarih ve İstanbul dışı şehir bilgisi vermiyor.

Oradaydılar:
,
4 Mayıs 1984

Açıkhava Rock Festivali Basın Toplantısı

13 Mayıs 1984’te yapılan Açıkhava Rock Festivali’nden 1 hafta önce aynı mekanda basın toplantısı yapıldı. Etkinliği düzenleyenlerin arasında Asım Can Gündüz, festivalin sunucusu ise Baykal Kent olunca toplantının öne çıkan özelliği yeme-içme menüsü oldu. Basın toplantısı raporunu festivalin ardından “Şarabı içtiler, Açık Hava’yı çöplüğe çevirdiler!” başlığıyla yayınlayan Hey dergisinin ilgili sayfasında yer alan bilgilere göre Sabahattin Taşdöğen ile Asım Can Gündüz arasında bir sürtüşme ve dargınlık olduğu, ancak aradaki buzların bu basın toplantısında eridiği anlaşılıyordu. Fakat Sabahattin Taşdöğen bu sefer Çetin Cengiz Dans Grubu ile bir tartışma içerisine girdi. Bu tartışmayla soğuyan hava Asım Can Gündüz ile Baykal Kent’in esprileri ve yeme içme yarışı ile tekrar ısındı. Asım Can Gündüz iki buçuk şişe şarap ile günün içme rekorunu elde ederken, yeme şampiyonu on altı içli köfte, yirmi çiğ köfte ve on tane lahmacunu Hey dergisinin deyimiyle “bir çırpıda hiç eden” Baykal Kent oldu. Bu arada Hey dergisinin bu sayfadaki spot yazısında geçen “Başta Asım Can Gündüz olmak üzere kız rock müzikseverler bile o gün şarap şişelerini ellerinden düşürmediler” cümlesi dönemin basınındaki didaktik ve ayrımcı eğilime örnek vermek açısından dikkate değer.

1984-05-13 Asım Can Gündüz, Devil, Whisky, Axe, Denge, Clips, E-5, Painted Bird
,
13 Mayıs 1984

Açıkhava Rock Festivali

Katılması beklenen gruplar: Asım Can Gündüz ve Ambulans, Devil, Whisky, Axe, Denge, Clips, E-5, Painted Bird ve afişte adı geçmese de Grisou. “Babaannesini getiren bedava girer” ibaresi sebebiyle ve kalabalık kadrosuyla oldukça ses getiren bir festival oldu. Ancak yağmur nedeniyle günün üç büyük ismi Asım Can Gündüz ve Ambulans, Devil ve Whisky sahne alamadı. Özellikle heavy metal dinleyicileri Axe’ın yükselttiği tansiyona İstanbullu bu üç grubun nasıl karşılık vereceğini çok merak ediyorlardı. ABD’ye dönme planlarını anlatan Asım Can Gündüz, gitmeden önce son bir kez sahneye çıkamadı, Türkiye’deki ilk dönemini kapatan konser muhtemelen Şan Sineması’nda verdiği solo konser oldu. Basın bu festivale oldukça ilgi gösterdi. Elimizde sadece Axe fotoğrafları bulunmakta.

1984-06-06 Posta (1)
6 Haziran 1984

Posta gazetesi haberi

Posta gazetesinde yayınlanan haberde rock dinleyicilerinden bahsedilirken, rock sahnesinden birkaç isim de bir arada fotoğraflandı.

,
Kasım 1984

Onyedi dergisinde münazara

Onyedi dergisinin Kasım 1984 sayısında İlhan İrem, Altan Üze (Ra), Sabahattin Taşdöğen (Devil), Kamil Özaydın (Whisky) ve Mehmet Ali Akçay (Girne Gelişim) muhabir Sema Dinçer’in moderatörlüğünde bir araya gelip Türkiye’de müzik üzerine tartıştı. Davetliler arasında Ersen Dinleten de vardı ancak söz vermesine rağmen oturuma katılmadı. Tartışma Türkiye’deki müzik tarzları üzerinden başladı, dinleyicilerin ve müzisyenlerin belli bir tarz üzerinde yoğunlaşmaması eleştirildi. Sonlara doğru geleneksel olarak İngilizce-Türkçe tartışması ve Ersen Dinleten’in rock dinleyicileri için sarf ettiği “kulağı küpeli gençlik” yorumuna karşılık verilen cevaplar yer aldı. Bu tartışmada Türkiye’deki rock müzik akımı ile ilgili olarak bir nokta dikkat çekiciydi: Açıkhava Rock Festivali basın toplantısında Asım Can Gündüz ile arasındaki buzları eriten Sabahattin Taşdöğen, ABD’ye geri dönen müzisyene karşı yine de eleştirel yaklaşıyordu. Onyedi adına Sema Dinçer, Asım Can Gündüz’ün ardından rock gruplarının arttığına dikkat çeken bir soru sorduğunda Sabahattin Taşdöğen savunmaya geçerek “1977 yılından beri bizim ufak ufak çalışmalarımız zaten vardı. Liselerarası yarışmalarda çıkıp rock parçaları çalıyorduk, o zamanlar Asım Can’ın ismi cismi yoktu” dedi ve öncelik anlamında Egzotik Band’e de referans verdi.

,
18 Kasım 1984

Whisky konseri

Yılın en ses getiren konserlerinden birini Whisky gerçekleştirdi. 18 Kasım 1984’te Hodri Meydan Kültür Merkezi’nde sahne alan Whisky’nin konser biletleri üzerinde “heavy metal fırtınası” yazıyordu. Konser için iki yüz elli adet afiş, Davut ve Süleyman Kayacık’ın Beyoğlu’nda işlettiği Ar Matbaası’na toplam on beş bin liraya bastırılmıştı. Kapıları saat 13:00’te açılan konsere katılım oldukça yüksekti. Sahneye Kamil Özaydın, Serdar Çokuslu ve Ümit Altın üçlüsü çıktı. Konser sonrası Hey dergisinde çıkan haberden bilet üzerindeki ifadenin açılış şarkısının ismi olduğu ortaya çıkıyordu. “Babaanne” kasetine giremeyen bu şarkı belli ki seyircileri oldukça coşturmuştu. Ardından “Rüşvet”, “Babaanne”, “Şans Talih”, “Rock’n’Roll’u Bir Dinle” ve “Bok Kokuyor” adlı şarkılar arka arkaya geldi.

,
21 Ocak 1985

Hey dergisinde münazara

Hey dergisi 21 Ocak 1985 tarihli sayısında Egzotik Band, Clips, Denge, Whisky, Devil, Kramp ve Typo gruplarını Erkin Koray ile buluşturdu, bir araya gelen müzisyenler Türkiye’de rock müziğini tartıştılar. “Türk Rock’ı neşter altında” başlığıyla verilen tartışmada Erkin Koray, mevcut rock gruplarından memnuniyetini dile getirdi, çalışmalarını takdir etti. Ancak grupların arasında kopukluk olduğu yönünde bir eleştiri sundu ve buna çözüm olarak eski birkaç grup dışındaki grupların Egzotik Band, Devil gibi gruplarla diyaloga girmesini önerdi. Konser salonlarının dolması için “halkın anlayabileceği türden şarkılara ağırlık verilmeli” önerisinde bulundu, diğer bir deyişle alttan alta “Türkçe söyleyin” mesajı verdi. Erkin Koray’ın ardından Egzotik Band adına Halil Bal söz aldı, özgün bir tını yakalamak konusunda “Avrupa ve Amerika’daki grupları taklit edelim, onlara benzeyelim ama kendimizden de bir şeyler verelim” dedi. Kamil Özaydın ise rock ortamının gelişimi için ferdi gerçekleştirilen konserler yerine ortak festivaller düzenlemeyi işaret etti. Clips adına konuşan Derya Bozkurt ve Emre Tukur müzikte gürültüyü amaçlamadıklarını, akustik açıdan belirli bir düzeyi tutturabilmek için iyi ekipmanlar gerektiğini söylediler ve birlik vurgusu yaptılar. Erkin Koray ile yeni tanışan diğer grupların aksine 1984 yılı boyunca birlikte konser konser gezen Denge’den Adnan Dilek ise Erkin Koray’ın anlaşılırlık yorumuna katkıda bulunarak “Yani sırası geldiğinde herhangi bir şarkıyı annelerimiz, babalarımız da dinleyebilsin” temennisini paylaştı . İstedikleri müziği yapmadan önce kamuoyu oluşturmak gibi bir stratejiden bahsetti. Son olarak Devil adına menajer Gülhan Öktem ve vokalist Sabahattin Taşdöğen söz aldı. Türkiye’deki müziğin Türkçe yapılması gerektiğini üstüne basa basa dile getirdiler, İngilizce’ye yönelenleri “Yani bu arkadaşlarımız öncelikle Türkçe şarkı söylemeyi öğrenmeliler” diyerek eleştirdiler. Ekipmanın önemine değinmenin yanında yeni grupların konser çabalarına girmek yerine diğer gruplardan yardım istemesi gerektiğini savundular ve yardım etmeye açık olduklarını ifade ettiler. Hey dergisinin bir sayfalık haberinde henüz yeni bir grup olan Kramp’ın sözlerine yer verilmedi. Kramp ve Erkin Koray bu buluşmada tanışmış oldular, bu tanışıklık ileriki tarihlerde Büyükçekmece ve Avcılar’da birlikte konser vermelerini, daha sonra 1986 yazında ise karavanla güney sahillerinde turneye çıkmalarını sağladı.

1985-04-01 Hey (Devil, Whisky, Kramp, Piramit)
,
1 Nisan 1985

Devil, Whisky, Kramp, Piramit konseri

Piramit adına Hakan Fikircioğlu (vokal), Cem Bezeyiş (bas), Hamdi Özkan (gitar ve vokal), Fırat Öneş (klavye) ile Kenan Şabaran (davul) sahneye çıktı ve “Sen Gitmeden”, “Ben mi Suçluyum?”, “I Miss Loving You”, “Hep Böyle Kalacak Sanma”, “Telefondaki Randevu”, “Serseri”, “Ayrılık”, “Her Neysen Böyle Kal” adlı şarkıları çalındı. Bestelerin çoğu Cem Bezeyiş’in eseriydi. İlk konserini veren Piramit’in ardından sahneye Kramp çıktı. Klasik üçlüye Ahmet Karaferya vokalde ve ritim gitarda eşlik etti. “Ne İstersen Öyle Olsun”, “Küçük Küçük Damlalar”, “Acayip Bir Dünya”, “Elimdeydi Yine”, “Triptik” ve “Doğduğum Günlere” adlı, çoğu zaman içinde albüm ve demolar için kaydedilen şarkıları grup ardı ardına seslendirdi. Hareketli şarkılarla konseri açıp kapayan Kramp esnasında seyirciler oldukça coşkuluydu, koltuklarından kalkarak müziğe eşlik ediyorlardı. Kramp sahneden inince sıra Whisky grubuna geldi. Whisky’de bir eleman değişikliği söz konusuydu. Ümit Altın’ın gruptan ayrılmasıyla birlikte Kamil Özaydın davuldan bas gitara geçmişti, davuldaki boşluğu ise kısa bir süre için Yüksel Ünver doldurdu. Whisky bu kadroyla sahneye çıktı ancak programdaki bir yanlış anlama durumu sebebiyle sadece “Protesto” adında, yaklaşık 10 dakika süren bir şarkıyı seslendirdi. Sahneye son çıkan isim Devil oldu. Her zamanki kadrosuyla seyircilerin karşısında yerini alan Devil bu konserde hangi şarkılarına yer verdi bilinmiyor.

1985-05-12 Ekvator (1)
12 Mayıs 1985

Gençlik Yılında Gençlerle Randevu

Oldukça kalabalık bir kadroya sahip etkinlikte Painted Bird, Laterna, Vulture, Meridyen, Axe, Ekvator, Dizel, Speed, Kramp ve Whisky’nin sahne alması planlandı. Ancak festivalin ortasında elektriklerin kesildiği, bu sebeple bazı grupların sahne alamadığı söylenir. Ekvator grubu sahne aldığı kesin olan gruplardan birisi, çünkü fotoğrafları mevcut. Ekvator’un kadrosu Turgay Akgün (davul), Rober Çiftçi (bas) ve daha önce Whisky’de bir süre çalmış olan Aret Faruk İkikat’tan (vokal ve gitar) oluşuyordu. Vulture ismi, ertesi yıl Türkçeleşerek Akbaba’ya dönüşecek olan gruba aitti. 12 Mayıs 1985’te Merter Sineması’ndaki etkinlikte Vulture grubunun kadrosu bilinenden çok farklıydı: Can Orkan Özülkü (vokal) ve Serhat Çiftdal (gitar) gibi Akbaba döneminde de bulunacak isimlerin dışında Tuncay Gündüz (klavye), Taylan Ersavaş (trompet), Aykut Demirel (saksafon) ile soyadları bilinmeyen Hakan (bas) ve Barış (davul) vardı. Kramp’ın bu etkinlikte sahneye çıkıp çıkmadığı bilinmemekle birlikte, bir önceki konser sonrası Ahmet Karaferya güneye yerleşme maksadıyla hem Kramp’tan, hem İstanbul’dan ayrılmıştı. Onun yerine o yıllarda konserlere katılımıyla ün yapmış olan Avcılar seyircisinin simalarından Tülay Kayacık deri ve zincirlerden mürekkep metalik sahne duruşuyla mikrofona geçti.

,
18 Temmuz 1985

Kocaeli Genç Topluluklar Yarışması

15 Temmuz ile 15 Ağustos arasında gerçekleşen Kocaeli Eğlence Fuarı dahilinde düzenlenen yarışmaya Kramp, Whisky, Mavi Sakal, Meridyen, Asansör, Piramit, Lodos ve Aqua grupları katıldı. Bu gruplardan görece sert müzik yapanlar (Kramp, Whisky ve Mavi Sakal) yarışmanın ilk oturumunda (18 Temmuz) elenirken, 20 Temmuz akşamı kalan beş grup, aralarında besteci Selmi Andak, Erkin Koray, tiyatrocu Suna Keskin, Hey dergisi muhabiri Reyman Eray ve TRT program yapımcısı Müveddet (Anter) Çetinok’un bulunduğu jüri üyelerinin karşısına çıktı. Yarışmanın sunucusu Nejat Çetinok günün gruplarını Meridyen, Lodos, Aqua, Piramit ve Asansör sıralamasıyla anons etti. Yarışmanın sonucunda kazanan grup, Piramit oldu ve sonrası şöyle sıralandı: Asansör, Meridyen, Aqua ve son olarak Lodos. Ödülü Piramit grubuna Erkin Koray takdim etti. Hey dergisinin 22 Temmuz 1985 tarihli sayısında yer alan haberde Reyman Eray yarışmanın kendisinden ziyade, finale kalan grupların hep birlikte o yıl çıkan ve dönemin önemli müzisyenlerini bir araya getiren “We Are the World” adlı şarkıyı söylemesini daha büyük bir olay olarak niteledi. Şarkının Afrika’daki aç çocuklar için bestelendiğine vurgu yapan Reyman Eray, sahnedeki beş grubun bu şarkıdaki performansını “göz yaşartıcı bir sahne” olarak betimledi.

22 Mayıs 1986

Rapor Ekonomi gazetesi haberi

Whisky ve Klips’in de isminin geçtiği, TRT denetimiyle ilgili bir Bülent Şar haberi. Denetimin varlığını sorgulamak yerine denetime başvuran grup sayısının çoğaldığını müjdeleyen bir anlatım var. Fotoğrafta yer alan Klips grubuna Candan Erçetin’in de katıldığı görülebilir.

Oradaydılar:
,
1 Ağustos 1986

2. Adalar Kültür ve Sanat Şenliği

Rock ve pop dalında iki kategoriye ayrılan yarışmaya Whisky, Unision, Gasko-Band, Düse, Dynamic, E-5, Dizel, Keops, Horizontal, Passengers ve Bitter Cry grupları katıldı. 1 Ağustos 1986’da başlayan performanslar 9 Ağustos’taki ödül törenine dek sürdü. Önceki yıl Merter’de sahne alan heavy metal grubu Dizel’in 1986 yılı kadrosu Mustafa Kos (gitar), Şahin Toros (davul), Adem Sağıroğlu (gitar ve vokal) ve Gürdal Şahin (bas) şeklindeydi. Mustafa Kos Dizel’in ardından 1988’den 90’ların ortasına dek Kurtalan Ekspres’te çaldı. Yarışmanın bir diğer dikkati çeken ismi Gasko-Band aslında Devil’in ta kendisiydi ancak çeşitli sebeplerden ötürü, bir ihtimal eksik kadroyla sahneye çıkmaları sonucu bu yarışmaya isim değiştirerek girdiler. Whisky ise Kamil Özaydın (bas), Serdar Çokuslu (gitar ve vokal) ve Filip Sümbülkaya (davul) üçlüsüyle sahne aldı. Yarışma sonuçlandığında rock müzik kategorisinde Whisky birinci, Düse ikinci, Dynamic üçüncü olurken, pop müzik kategorisinde Unision birinci, Gasko-Band ikinci ve E-5 üçüncü oldu. O dönemin parasıyla toplam bir milyon Türk lirası dereceye giren gruplar arasında paylaştırıldı. Fikir vermesi açısından Devil’in 20 Nisan 1986’da Ortaköy Kültür Merkezi’nde verdiği konserin bin beş yüz Türk lirası olduğunu söylemek faydalı olabilir.

10 Ağustos 1986

Bazı şarkı sözleri

Hangi dergi olduğu not alınmamış ancak 10 Ağustos 1986 sayısında bazı rock gruplarının şarkı sözlerine yer verilmiş.

Oradaydılar:
Whisky - Babaanne (Kaset) [Kartonet]
,
Aralık 1986

Whisky’nin Babaanne kaseti çıktı

Birçok kaynakta 1986 yılında çıktığı söylenen Babaanne kaseti ile ilgili basında elimizdeki ilk yankılar Ocak/Şubat 1987’ye ait. Bu durumda albümün 1986’nın sonlarında çıktığını söylemek mümkün. Biz oyumuzu Aralık’tan yana kullanıyoruz.

Şarkı listesi:
A yüzü: Babaanne / Yolculuklar / Şans Talih / Kendine Hoş Geldin / Rock’n’Roll’u Bir Dinle
B yüzü: Bak Biz Genciz / Arayış / Rüşvet / Hoşgörü

Albümün 1999’daki yeniden basımında şarkı listesi değişmiştir, bugün Spotify ve Apple Music gibi platformlarda bu değişen sıralama bulunmaktadır.