Ambulans

Kuruluş yılı: 1981

,
26 Aralık 1981

Boğaziçi Üniversitesi’nde Konser

26 Aralık 1981 tarihinde Boğaziçi Üniversitesi’nde bir konser açıklandı: Egzotik Band, Ra, Kasırgalar, Burak-Onur-Ercan ile Asım Can Gündüz ve Ambulans grupları sahne almaları için duyurulan isimlerdi. Egzotik Band bu konserde sahneye çıkmadı, ancak Halil Bal ve Gökhan Pekkaya etkinliğe seyirci olarak katıldılar. Münir Tireli’nin Türkiye’de Grup Müziği: 1980’ler kitabının 152 numaralı sayfasındaki bilgiye göre bu konsere Burak-Onur-Ercan, E-5, Son Dakika, Ra, Geniş Açı ile Asım Can Gündüz ve Ambulans grupları çıktı.

Bu konserin duyurulduğu gazete kupüründe Ra, Asım Can Gündüz ve Ambulans ile Egzotik Band’in fotoğrafları yayınlandı ve belki de ilk defa “yeni dalga” tabiri kullanıldı. Bu sayfada Egzotik Band’in fotoğrafı güncel değildi. Mart-Nisan 1981 dönemindeki, Selami Sevinç ve Gürdal Polat’ın olduğu dört kişilik kadronun fotoğrafı basılmıştı. Aynı retrospektif tercihi 15 Haziran 1983 tarihli Gong dergisi de sergileyecek, Egzotik Band’in Mart-Nisan 1981’de bir arada olan bu kadrosunu sayfasına taşıyacaktı. Ra’nın fotoğrafında Sabih Cangil (gitar), Altan Üze (Bas), Karaca Somer (vokal), Erhan Akhan (davul) ve Tamer Sevgen (viyolonsel) görülüyordu. Asım Can Gündüz ve Ambulans fotoğrafı ise tahminen Gürol Ağırbaş (bas) ve Adnan Yılmaz’ı (davul) içeriyor.

24 Ocak 1982

Asım Can Gündüz Konseri

Asım Can Gündüz ve Ambulans’tan önce sahneye Levent Baki yeni grubu Kavimhan ile çıktı. Folklorik sahne kostümüyle seyircilerin karşısına çıkan ve esasen o dönem arabeske meyleden Ersen Dinleten’in Dadaşlar grubu üyelerinden oluşan Kavimhan, o sıralar mecburen Almanya’da olan Cem Karaca’nın yokluğunu doldurmayı amaçlıyordu. Levent Baki’yi 30 Mayıs 1981 konserindeki putları yıkan performansıyla tanıyan izleyiciler için Levent Baki’nin bu imajı ve müzik tarzı bir sürpriz oldu. Diğer bir deyişle, Levent Baki ile yeni dalganın yollarının ayrıldığını bu konser belgeledi.

Boğaziçi Üniversitesi konserinden ziyade, Lunapark Gençlik Müzikholü’nde gerçekleşen bu konser ile birlikte Asım Can Gündüz adını Türkiye’deki rock müzik takipçilerine duyurmaya başladı.

Asım Can Gündüz ve Egzotik Band Godzilla önünde
5 Ocak 1983

Asım Can Gündüz’ün Godzillası

Asım Can Gündüz Gong dergisinin 5 Ocak 1983 tarihli sayısında “Godzilla” adını verdiği ses sistemiyle gündeme geldi.

,
15 Ocak 1983

Asrın Dev Rock Konseri

Katılan gruplar: Asım Can Gündüz ve Ambulans, Devil. Devil’in çaldığı şarkılar “Gençlik Çağı”, “Sakın Kanma”, “Güzelim”, “Delisin Sen”, “Rock’n Roll” ve Ercan Birol’un Egzotik Band’den taşıdığı bestesi “Hani Bana Söz Vermiştin” şeklindeydi. “Rock’n Roll” ismi Egzotik Band’deki şarkıyla aynı mıydı yoksa isim benzerliği mi bulunmaktaydı bilinmiyor. Bu repertuardan ileride Devil’in kasetine girecek bazı bestelerin ne kadar eski olduğunu anlıyoruz: “Sakın Kanma”, “Güzelim”, “Delisin Sen” şarkıları 1987 yılındaki Devil kasetine dahil edildi. Konserin diğer ismi Asım Can Gündüz ve Ambulans’ın o ay içerisinde stüdyoya girip heavy metal tarzında bir uzunçalar kaydettiği söyleniyor; ancak grup bu konuda Egzotik Band ve Ra ile aynı akıbete uğrayıp bu kayıtları yayınlayamadı. Diğer iki grubun aksine, YouTube’a düşen bir şarkı bile bulunmamakta.

,
22 Ocak 1983

Asım Can Gündüz’ün Rock Şenliği

Asım Can Gündüz ve Ambulans, Egzotik Band, Devil ve Ra grupları sahne aldı. Ambulans grubu “Delikanlı”, “Antarktika” ve “Peace of Hate” adlı şarkılarını çaldı. Egzotik Band ise yeniden yapılandıktan sonraki ilk konserini veriyordu. Davulda Hacı Murat Özbey ve vokalde Karaca Somer ile dört kişi sahne alan grup, yeni İngilizce şarkılarını dinleyicilerle buluşturma imkanı buldu. Örneğin “Jules Verne”, “Feedback”, “That’s My Life” gibi şarkılar çalındı. Gruplar bu konser öncesi Gong dergisi için bir araya gelip toplu bir fotoğraf çekilmişlerdi. Bu konserin bir diğer özelliği de Asım Can Gündüz’ün “Godzilla” adını verdiği devasa ses sistemini kullanmasıydı.

1984-01-29 Asım Can Gündüz (2)
,
29 Ocak 1984

Asım Can Gündüz Konseri

Oldukça ses getiren bu konser, Asım Can Gündüz’ün meşhur iki bölümlük yapısında gerçekleştirildi: Birinci bölüm “yumuşak ve tatlı”, ikinci bölüm ise “Allah ne verdiyse”. İlk bölümde “Keriman Teyze”, ikinci bölümde ise “Motosiklet” ve “Peace of Hate” şarkılarının öne çıktığı konserde Asım Can Gündüz’e ilk bölüm boyunca Ambulans’ın dışında kalabalık denebilecek bir ekip eşlik etti. Özkan Turgay (klavye), Volkan Şanda (saksafon) ve Gür Akad (gitar) bu destek ekibini oluştururken, Yediden Yetmişe vokal grubu da şarkılara çok seslilik anlamında katkıda bulundu. Sahnede ayrıca Aydın Karabulut (davul) ve Hakan Beşer (bas) Ambulans kadrosunu oluşturuyordu. İzleyenler arasında önemli Türk sanat müziği sanatçılarından Safiye Ayla da bulunmaktaydı. Asım Can Gündüz’ü Amerika yıllarından tanıyan Safiye Ayla, konserdeki müzik hakkında Hey dergisi muhabirine “Vallahi ne diyeyim, bilmiyorum. Gençler tabii. Bağırıp çağırmaya ihtiyaçları var. Rahatlıyorlar işte” dedi ve hafif rahatsızlığından ötürü “Allah ne verdiyse” bölümünün üçüncü şarkısında salondan ayrıldı.

31 Mart 1984

Asım Can Gündüz Konseri

1 Nisan’da konserin tekrarı yapıldı.

,
4 Mayıs 1984

Açıkhava Rock Festivali Basın Toplantısı

13 Mayıs 1984’te yapılan Açıkhava Rock Festivali’nden 1 hafta önce aynı mekanda basın toplantısı yapıldı. Etkinliği düzenleyenlerin arasında Asım Can Gündüz, festivalin sunucusu ise Baykal Kent olunca toplantının öne çıkan özelliği yeme-içme menüsü oldu. Basın toplantısı raporunu festivalin ardından “Şarabı içtiler, Açık Hava’yı çöplüğe çevirdiler!” başlığıyla yayınlayan Hey dergisinin ilgili sayfasında yer alan bilgilere göre Sabahattin Taşdöğen ile Asım Can Gündüz arasında bir sürtüşme ve dargınlık olduğu, ancak aradaki buzların bu basın toplantısında eridiği anlaşılıyordu. Fakat Sabahattin Taşdöğen bu sefer Çetin Cengiz Dans Grubu ile bir tartışma içerisine girdi. Bu tartışmayla soğuyan hava Asım Can Gündüz ile Baykal Kent’in esprileri ve yeme içme yarışı ile tekrar ısındı. Asım Can Gündüz iki buçuk şişe şarap ile günün içme rekorunu elde ederken, yeme şampiyonu on altı içli köfte, yirmi çiğ köfte ve on tane lahmacunu Hey dergisinin deyimiyle “bir çırpıda hiç eden” Baykal Kent oldu. Bu arada Hey dergisinin bu sayfadaki spot yazısında geçen “Başta Asım Can Gündüz olmak üzere kız rock müzikseverler bile o gün şarap şişelerini ellerinden düşürmediler” cümlesi dönemin basınındaki didaktik ve ayrımcı eğilime örnek vermek açısından dikkate değer.

1984-05-13 Asım Can Gündüz, Devil, Whisky, Axe, Denge, Clips, E-5, Painted Bird
,
13 Mayıs 1984

Açıkhava Rock Festivali

Katılması beklenen gruplar: Asım Can Gündüz ve Ambulans, Devil, Whisky, Axe, Denge, Clips, E-5, Painted Bird ve afişte adı geçmese de Grisou. “Babaannesini getiren bedava girer” ibaresi sebebiyle ve kalabalık kadrosuyla oldukça ses getiren bir festival oldu. Ancak yağmur nedeniyle günün üç büyük ismi Asım Can Gündüz ve Ambulans, Devil ve Whisky sahne alamadı. Özellikle heavy metal dinleyicileri Axe’ın yükselttiği tansiyona İstanbullu bu üç grubun nasıl karşılık vereceğini çok merak ediyorlardı. ABD’ye dönme planlarını anlatan Asım Can Gündüz, gitmeden önce son bir kez sahneye çıkamadı, Türkiye’deki ilk dönemini kapatan konser muhtemelen Şan Sineması’nda verdiği solo konser oldu. Basın bu festivale oldukça ilgi gösterdi. Elimizde sadece Axe fotoğrafları bulunmakta.

Bu sıra bitti. Tekrar sıralayalım: Baştan sona Sondan başa