Parmağınız veya fare imleciniz ile sağa-sola kaydırarak olaylar arasında geçiş yapabilirsiniz.
Bu arada kitabımızı okudunuz mu?
Pentagram, Blues Sister, Disgrace ve Volvox konseri
Eylül ayı Açıkhava Tiyatrosu’nda bir konserle başladı. “Host Organizasyon” adına Tarık Bilgin adlı bir girişimci tarafından organize edilen konser için haftalar öncesinden Alman power metal grubu Rage duyuruldu ancak seyirciler karşılarında bu grubu bulamadılar. Grubun gelmeyeceği daha önceden duyurulmuş olmalı ki, konsere ilgi beklenenden az olmuştu. 5 Eylül’deki konsere çıkan diğer gruplar sırasıyla Pentagram, Blues Sister, Disgrace ve Volvox idi. Pentagram’da bir kadro değişikliği söz konusuydu. Haziran ayının sonlarına doğru müzik eğitimi için ABD’ye yerleşen Demir Demirkan’ın yerine ilk önce Metafor ve Disgrace gruplarından Metin Türkcan açıklanmıştı ancak seyircinin karşısına grubun gitaristi olarak İhsan Şen çıktı. Konserin ortasında, Açıkhava Tiyatrosu’nun yakınlarında gerçekleşen bir röportaj sebebiyle yaklaşık yarım saatlik bir ara söz konusu oldu. İngiliz televizyonu Channel 4 adına dönemin cumhurbaşkanı Turgut Özal ile röportaj yapmak üzere ünlü rock müzisyeni Bob Geldof İstanbul’a gelmişti. Saat 14:00’te başlayan ve toplam üç saat süren röportaj öncesinde Turgut Özal’a İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’ndan metalik sesler ulaştı. Duyduğu müzikten rahatsız olan Turgut Özal konserin durdurulması talimatını verdi ve Pentagram mekana gelen polis ekipleri tarafından kulise gönderildi. Bir süre sonra Bob Geldof “güzel” müziğin kesildiğini fark edip sebebini sordu. Turgut Özal, ağırladığı konuğuna ayıp olmaması için bu kez tam tersi yönde bir talimat verdi. Böylece Pentagram sahneye geri döndü ve performansını tamamladı. Verilen ara konusunda seyircilere ise “teknik bir arıza” şeklinde bir açıklama yapıldı. Sahne de bu boşluk esnasında seyircilerin fırlattığı pet şişelerle dolmuştu. Sahne şişelerden arındırılmadan konserler devam etti.
Günün diğer konserleri Pentagram’da olduğu gibi iddiasız idi. Blues Sister adına Tevfik Elçioğlu (bas) ve Belgin Demirer (vokal) çiftinin yanı sıra Hakan (gitar) ve Umut (davul) isimli müzisyenler sahnedeydi. Ardından sahneye Metin Türkcan’ın thrash metal grubu Disgrace çıktı. 1990 yılında Taner Tanrıöver (gitar), Kronik’ten Levent Atılgan (bas ve vokal), Metafor’dan Ufuk Dinç (davul) ile birlikte kurulan Disgrace, Şubat 1991’de üç şarkılık bir demo çıkarmıştı. Bu konserde basta Levent Atılgan’ın yerine Sawdust grubundan Berk Evren vardı. Son olarak sahne alan Volvox’ta ise Duygu Karpuz olmadan tek gitarla idare etmek durumunda kalındı.
Mind Vortex ve Volvox konseri
Yoğun yağmurun ve Öğrenci Yerleştirme Sınavı’nın da etkisiyle izleyici sayısı yüz elli civarında kalmıştı. Kırk dakika sahnede kalan Volvox bilindik şarkılarının yanı sıra Joe Satriani’den “Forgotten” şarkısını da yorumladı. Ardından sahneye çıkan Mind Vortex ise beş kişiden oluşuyordu: Ete Kurttekin (bas), Atıl Kurttekin (gitar), Hakan Özlücan (gitar), Ali Özyaman (vokal) ve Hazy Hill’in ilk davulcusu Gültekin İrengün. Son bir yıldır bu kadroyla çalışan grubun geçmişi ise Kasım 1988’e dek uzanıyordu.
Beyoğlu Sanat Günleri
Red, Silent Scream grubuyla beraber 20 Haziran’da Galatasaray Lisesi’nde sahne aldı. Konserlerin çoğu ise Mis Sokak’a kurulan sahnede gerçekleşiyordu. 20 Haziran günü burada konser vermek üzere Dikenli Tel, Leke ve Exit, ertesi güne ise Devil ve Asım Can Gündüz isimleri duyuruldu. Beyoğlu Sanat Günleri’nde tek etkinlik konserler değildi. Tiyatro, sergi, söyleşi gibi farklı etkinlikler de yürütüldü.
Tankard ve Athena konseri
Yılın ikinci ses getiren organizasyonu yine Mask Entertainment tarafından Alman thrash metal grubu Tankard’ın getirilmesiyle gerçekleşti. Holy Moses konserinde olduğu ya da Sodom ve Pungent Stench konserinde olacağı gibi, organizasyonun odağa alındığı bir tartışma ortamı bu sefer söz konusu değildi. Grup olaysız bir şekilde geldi, imza günü etkinliğinde seyirciyle buluştu, sahneye çıktı, çaldı, eğlendirdi ve indi. Bu sefer yaşanan olumsuz olaylar konserdeki güvenlik görevlilerinin konuya pek hakim olmamalarından ötürü heavy metal seyircisine itiş kakış ile yaklaşmasından kaynaklanıyordu. Konser sonrasında ise metalciler ile mahalle magandaları arasında kavgalar yaşandı. Polisin olaya dahil olmasıyla bu kavgalar sona erdi.
Live in Death Metal Bilsak
Arşivde bu konserin afişi de var ancak çok küçük olduğu için siteye yüklemedik.
Protector, Pentagram, Hole in the Wall konseri
Birkaç haftadır Türkiye’deki heavy metal dinleyicilerini bir heyecan dalgası kaplıyordu, Almanya’nın kalburüstü thrash metal gruplarından Holy Moses konsere gelecekti. 2 Mayıs 1992 tarihi iple çekildi. Günü geldiğinde İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’nda heyecan doruktaydı. Sahneye önce Hole in the Wall çıktı. Grubun kurucusu ve vokalisti Bülent Benli’nin yanında Metafor’dan Örgün Uğurlu (gitar) vardı ve bu ikilinin yanı sıra Deathroom üçlüsü Hakan Nurcanlı (gitar), Serdar Sözen (bas) ve Murat Çolbıyık (davul) o Cumartesi Hole in the Wall kadrosunu oluşturuyordu. Vokalin duyulmasına mani olan teknik sıkıntılar sebebiyle soundcheck tadında bir performans ile “The Fart”, “Hiroshima” ve “Parent Killer” gibi şarkılar çalındı. Ses düzeni sıradaki grup olan Pentagram’ı da olumsuz etkilemişti. Yaklaşık iki ay önce İsveç’e yerleşen Bartu Toptaş’ın yerine grubun mikrofonuna katılan Ogün Sanlısoy, Pentagram saflarında ilk defa seyirci karşısına çıkıyordu. Kendisinin performansı oldukça beğenilirken, grupta teknik aksaklıklar devam etti. Örneğin Demir Demirkan’ın gitar teli koptu, “Secret Missile” ve “Trail Blazer” şarkılarını bozuk akort ile çalmak zorunda kaldılar. Pentagram sahneden indikten sonra ilginç bir şey oldu. Günün üçüncü ve son ismi olarak Holy Moses yerine Protector adında bir başka Alman thrash metal grubu sahneye çıkmıştı. Seyirciyi idare edecek kadar iyi ve oturaklı bir performans sergiledikleri için konser esnasında bir protestoyla karşılaşmayan Protector günü kurtarsa da, konser sonrası özellikle heavy metal basınında tartışmalar gündeme geldi.
Dimensions ve Private Death konseri
22 Şubat’ta Bilsak’ta speed ve thrash metal tarzlarını benimseyen Dimensions ile grindcore yapan Private Death gruplarının konseri gerçekleşti. Ekim 1990’da kurulan Dimensions’ta Emre Cebeci (gitar) ve Emre Laçin (vokal) isimlerinin çaldığı biliniyorken, ilk konserine çıkan Private Death ise Hikmet Aydınsoy, Alp Emir, Erhan Yarsur ve Burak Ülken’den oluşuyordu. Private Death yaklaşık bir sene içerisinde ismini “Mankind Terror” olarak değiştirdi.
Laneth 10. Sayı
Laneth’in 10 numaralı sayısında Thapsus ve Asım Can Gündüz röportajı bulunuyor. Demoland’de Pentagram’dan Live at the Trail, konser sayfasında Dead Mosh, Crematorium ve Necromancy konseri var. P.K. 27 adlı mektup köşesinde ise tanıdık isimler Güray Topaç ve Emre Şahin’den mektuplar mevcut.
Dünya Öpüşme Günü
Aptülkadir Elçioğlu’nun doğum günü olan 2 Şubat yaklaşıyordu. Önceki yıl bir ev partisi olarak kutlanan doğum gününün bol miktarda öpüşmeye sahne olmasından yola çıkarak bu yıl bu tarihi bir konser organizasyonuna dönüştürmek söz konusu oldu. “Dünya Öpüşme Günü” adında bir gün uyduruldu ve bu gün şerefine Asım Can Gündüz, Volvox ve Sawdust gruplarının sahne aldığı bir rock konseri düzenlendi. Organizasyonu Güven Erkin Erkal üstlendi, sunuculuğu da Aptülkadir Elçioğlu ile beraber yaptı. Organizasyona OK adlı prezervatif firması sponsor oldu ve her bir bilete bir adet promosyon kondom yapıştırıldı. Ortaköy’de bulunan “La Nuit 88” isimli barda öğleden sonra saat iki olunca konser başladı.
Ian Gillan konseri
Deep Purple grubunun en ünlü vokalisti Ian Gillan 30 Ocak 1992 tarihinde Lütfi Kırdar Spor Salonu’nda bir konser verdi. Lütfi Kırdar Spor Salonu aslında 80’li yılların meşhur Spor ve Sergi Sarayı’nın yeni ismiydi. 1988’de ismi değiştirilen mekanda 30 Ocak akşamı sahneye ilk olarak Asım Can Gündüz çıktı. Onun için bu konserin anlamı farklıydı çünkü 80’li yıllarda aynı yerde ses getiren konserleri olmuştu. Asım Can Gündüz enerjik performansıyla seyirciyi Ian Gillan’a hazırladı. Sıra İngiliz müzisyenin grubuna geldiğinde yaklaşık beş bin kişi konserin bir noktasında “Smoke on the Water” söylemek için hazırda bekledi. Yeni çıkardığı “Toolbox” albümünün turnesinde olan Ian Gillan, sahneye stroboskop efektiyle çıktı. Yeni albümden “Dancing Nylon Shirts” ve “Don’t Hold Me Back” gibi şarkılar çalınırken Deep Purple klasikleri “Black Night” ve “Smoke on the Water” seyircinin en çok eşlik ettiği anlara sahne oldu.