Tarkan Gözübüyük

1988-03-12 Bandaj
,
12 Mart 1988

Bursa Hakimiyet Rock Festivali

1988’de Bursa Hakimiyet gazetesi işbirliğiyle Sedat Yıldırım Sarıcı en az üç yıl sürecek bir rock festivali geleneği başlattı. Bursa Hakimiyet gazetesinde verilen festival ilanında Bandaj, Combination, Suitcase, Crom, Mirage, Aksiyom, Shockwaves, Softart, Kahinler ve The Mood gruplarının Yazıcıoğlu Sineması’nda çalacağı duyuruldu. Mirage İstanbul’dan, The Mood ise Ankara’dan gelen konuklardı, bu durumda tüm elemanları Mimar Sinan Üniversitesi’nde okuyan Suitcase haricinde diğer tüm grupların Bursalı olduğu söylenebilir. 12 Mart’ta gerçekleşen festivalin ardından gazetede grup grup izlenimler paylaşıldı. Anlaşılan ilan edilenden biraz farklı bir kadro sahne almıştı. Örneğin İstanbul’dan henüz ikinci konserini verecek olan Pentagram adında bir grup gelmişti. Ayrıca Ankaralı senfonik rock topluluğu Airfax de ilanda adı geçmeyen gruplardandı. Airfax’ta Suden Pamir (vokal), Murat Tüzel (bas) ve Burak Toklutepe (gitar) bulunmaktaydı. Ayrıca yerel gruplardan Pegasus da sahne almıştı. Vokalde Şebnem Ferah’ın performansı Pegasus adına dikkat çeken noktalardan biri olmuştu. Şebnem Ferah aynı zamanda festivalde yer alan diğer bir grup olan Crom’un da vokalistiydi.

1988-11-04 Mustafa İbadoğlu
4 Kasım 1988

Speed Metal Attack I

Türkiye’de Ağır Müziğin Geçmişi için ilk milat Egzotik Band’in 30 Mayıs 1981 tarihindeki konseriydi. İkinci milat ise “Moda konseri” olarak da bilinen Speed Metal Attack I. İki milat da kendi metalci kitlesini görünür hale getirdi. Moda konseriyle birlikte ortaya çıkan “ikinci nesil” metalciler, birincilere göre daha sert müzikler seviyordu ve kılık kıyafetlerini daha şok edici bir imaj ile süslüyorlardı. Müzisyenler ve dinleyiciler arasındaki geçişlilik birinci nesile göre çok daha fazlaydı. Moda konserinde dolayısıyla seyirciler arasında geleceğin müzisyenleri, çizerleri, organizatörleri, fanzincileri bulunmaktaydı, sadece henüz kimse bunun farkında değildi. Sahneye önce Pentagram, sonra Metafor, en son da Metalium çıktı. Konseri içeride 800 küsur kişi izledi, bir o kadar da dışarıda insan kalmıştı. İçerideki keşmekeşte sinemanın koltukları kırıldı, organizasyonu üstlenen Pentagram o zamanın parasıyla 3 milyon TL zarar etti.

Şubat 1989

Lords ve Pentagram konseri

Konser ilk olarak solo bir formatta düzenlenmişti ancak biletlerin satışı için yeterli ivme yakalanamadı. Aptülkadir Elçioğlu’nun çizdiği konser afişlerinin altına, konsere az bir zaman kala Pentagram da eklendi. O zamana dek tek tük satan biletler bu sayede kısa sürede tükendi. Ortaköy Kültür Merkezi’nde gerçekleşen konseri yaklaşık altı yüz kişi seyretti. Pentagram dinleyicileri konserde grubun adını yazdıkları dev bir bez afiş açtı. Grup ses düzeninin azizliğine uğrasa da günün kurtarıcısı oldukları için üç şarkılık, normalin altında geçen performansları çok da göze batmamıştı. Lords ise klasik heavy metal tarzında oldukça beğeni topladı. Gelecekte Critical Mass adlı thrash metal grubunu oluşturacak iki öncül gruptan biri olan Lords’un bilinen elemanları Jan Peridar (gitar), Alparslan Turan (gitar) ve Ayhan Ergönül (davul) idi.

1989-04-23 Pentagram, Kronik (1)
23 Nisan 1989

Kronik ve Pentagram konseri

23 Nisan için Kronik bir konser ayarlamak istiyordu. Önce Ortaköy Kültür Merkezi ile görüşüldü ancak grubun müziği ve kitlesi mekan için sert bulunduğundan ötürü bir başka seçenek değerlendirildi. Bu seçenek İstanbul Açıkhava Tiyatrosu idi. Hedef büyüyünce bilet satış kaygısı oluşmaya başladı, afişler basılmadan az bir süre önce Pentagram da güne eklendi. Hatta Pentagram ismi bilette ve afişte yukarıya yazıldı. Maliyeti karşılamak için Levent Atılgan’ın annesinin bilezikleri bozduruldu. Ancak konser sonuçta zarar mı etti, başa baş mı gitti, bu konuda Çağlan Tekil’in farklı beyanları var. Laneth dergisinin Eylül 1992’de çıkan on yedi numaralı sayısında yer alan Kronik hikayesine göre bilet satışı masrafları ucu ucuna çıkarmış, bilezikler kurtulmuştu. Non Serviam dergisinin Ocak 1998’de çıkan ilk sayısında ise konserin zarar ettiği yazıyor.

Saat 15:30’da başlayan konserin sahnesinde bir gün önceki etkinlikten kalan çiçekler yerde kalmış, kimse de onları toplamamıştı. Böylece gruplar yerdeki çiçek demetlerinin arasında şarkılarını çaldılar. Kronik ve Pentagram’ı izleyenler arasında çizer tayfası yerini almıştı: Oytun İdil, Cengiz Üstün, Aptülkadir Elçioğlu, Metin Demirhan, Bülent Benli, Oktay Gencer ve Kemal Aratan. Konseri izlemeye ayrıca Cem Karaca da gelmişti.

1989-04-29 Pentagram, Metafor
29 Nisan 1989

Speed Metal Attack II

Konserin biletinde “Fuar Kapalı Spor Salonu” yazmasına rağmen günün fotoğraflarından görüldüğü kadarıyla konser Kültürpark’ın açık hava sahnelerinden birinde gerçekleşti. Yakıcı İzmir güneşinin altında Metafor sahneye siyah pantolonlarla üstsüz çıkmayı tercih etti. Pentagram’da ise tişörtler yerindeydi, önceki hafta İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’nda Hakan Utangaç’ın giydiği sarı-siyah çizgili taytı bu sefer Tarkan Gözübüyük giyiyordu. 23 Nisan’dan sadece altı gün geçmişti ama Pentagram’ın ikinci gitar mevkiinde bir değişiklik vardı: Ümit Yılbar gruptan ayrılmış, yerine daha önce Bursa’da Tarkan Gözübüyük ile birlikte çalan Burak Kalaycı geçmişti. Pentagram’ın performansı Fuar’da yapılan bir nikah töreni için yarıda kesildi. Yaklaşık yarım saat verilen arada Tarkan Gözübüyük bas sololarla seyirciyi sıcak tutmaya çalışırken, törenin sonlanmasıyla birlikte konser kaldığı yerden devam etti. Günün fotoğraflarında ise boş Fruko kasalarının üzerine amfilerin yerleştirildiği, üzerlerine havluların serildiği dikkati çekiyor.

18 Şubat 1990

Pentagram röportajı

Şubat 1990’da, hangi gazete yahut dergide yayınlandığını bilmediğimiz bir Pentagram röportajı. “Onlar, İngilizce ve fantastik konulu epik şarkılar yapıyorlar” cümlesinin üzerindeki afişe dikkat! Röportajın eksikleri var, okumak için aşağıdaki kupüre tıklayınız.

Pentagram - Pentagram
23 Nisan 1990

Pentagram’ın ilk kaseti çıktı

23 Nisan’da İstanbullu metalciler için çifte bayram yaşandı. Pentagram’ın grupla aynı adı taşıyan kaseti, Unkapanı’nın heavy metal gruplarına kapatılan kapılarını zorlamış, oradan geçmeyi başarmıştı. Hakan Utangaç’ın Akmar Pasajı’ndaki dükkanında satmak üzere Cenk Ünnü Unkapanı’ndan iki koli kaset yüklendi, vapurla karşıya geçerken kasetler koliden dışarı zuhur edince büyük bir ilgiyle karşılaştı. Dükkana geldiğinde kolilerdeki kasetlerin çoğu satılmıştı. Birçok kişi, gruba destek olmak için kasetten ikişer üçer tane satın alıyordu. Sadık dinleyici kitlesiyle konuk olduğu grupların konserlerini kurtaran Pentagram, ilk kasetinin satışlarında da kısa sürede önemli bir başarı yakaladı. Böylece Unkapanı’ndaki firmalar heavy metal gruplarına kaset yapmak için sıraya girmeseler bile, şans vermek konusunda daha cesur oldular. Halihazırda elinde kayıtlarıyla bekleyen gruplar için iyi bir fırsat ortaya çıkmıştı. Pentagram da albümünü bu şekilde yayınlayanlardandı.

Şarkı listesi:
A yüzü: Intro (Wreck) / Rotten Dogs / Mephistopheles / Metal Not Dead / Astharoth / Bloody Guillotine
B yüzü: Powerstage / Dimensions of Death / Pentagram / Deceptive Bells / Los Magandos

1990-05-12 Pentagram
,
12 Mayıs 1990

Grinder, Pentagram, Akbaba konseri

Türkiye’ye ilk defa bir yabancı metal grubu konser vermek üzere geliyordu. Alman thrash metal grubu Grinder, Moda’da bulunan KISS Müzik Evi’nin organizasyonuyla İstanbul Açıkhava Tiyatrosu sahnesine getirildi. Grup 1984 yılında kurulmuştu ve henüz iki albümü vardı. O konserin tanıkları Grinder’ın matah bir grup olmadığını, günün diğer grupları Pentagram ve Akbaba’nın çok daha iyi performans sergilediğini çeşitli mecralarda dile getirmektedir. Grinder “Türkiye’de konser veren ilk yabancı metal grubu” unvanı dışında hafızalarda iyi bir yer edinemedi.

12 Mayıs Pentagram’ın muhtemelen kaset sonrası verdiği ilk konseriydi, dolayısıyla uzun süredir beklediği kasete kavuşmanın sevincindeki seyircilerin ilgisi daha çok Pentagram üzerindeydi. Grup repertuarına o gün sadece kasetten şarkıları almıştı, listede “Mephistopheles”, “Rotten Dogs”, “Pentagram”, bas solo, “Metal Not Dead”, gitar solo ve “Powerstage” vardı. Murat Net sarı zebra desenli gitarıyla dikkatleri üzerine çekiyordu. Konser videoya alındı, ancak henüz bu satırlar yazılırken görüntüler su yüzüne çıkmadı.

Sahnede hem Grinder’ın, hem de Pentagram’ın brandası gerilmişti. Böyle bir durumda spotlar pek Akbaba’nın üzerinde değildi. Ancak onlarda da bir değişiklik dikkati çekiyordu. 80’lerde Akbaba sahnesini neşeli hale getiren başlıca unsur olan vokalist Can Orkan Özülkü gruptan ayrılmıştı, yerine Emre Özgen geçmişti. Bu yine de Akbaba’nın Emre Özgen ile çıktığı ilk konser değildi, önceki haftalardan birinde İstanbul Belediyesi’nin düzenlediği “Beyoğlu Şenleniyor” adlı kültür etkinlikleri kapsamında Exon grubuyla birlikte İstiklal Caddesinde bir sokak konseri vermişlerdi.

1990-06-19 Pentagram
,
10 Temmuz 1990

Pentagram konseri

Dar alanda yaklaşık iki yüz kişiye verilen bu konser videoya da alındı, görüntüleri geçmiş yıllarda internete yüklendi. Öte yandan Pentagram için bir ilk söz konusuydu: Birkaç gün önce Murat Net’in yerine gelen Demir Demirkan’ın grupla verdiği ilk konserdi.

1990-08 Pentagram
Ağustos 1990

Pentagram Boom Müzik’te

Meridyen ekinin altı sayılık macerası sona erdikten sonra Boom Müzik dergisi yerli ağır müzik gruplarını tekrar kendi sayfalarında kabul etmeye başladı. Ağustos 1990 sayısında Pentagram’a yer veren dergi, grubun 10 Temmuz’da Demir Demirkan ile verdiği konserden bir fotoğraf kullansa da röportaj muhtemelen Mayıs ya da Haziran’da yapılmıştı, çünkü yazı ve Pentagram posterinde yer alan fotoğrafların çekimlerinde Murat Net de bulunuyordu.

1991-04-28 Pentagram
28 Nisan 1991

Pentagram ve Volvox konseri

Yirmi bin liralık biletlerle girilen konserde sahneyi yaklaşık yedi yüz elli kişi izledi. İstanbul’daki ilk konserini veren Volvox sahneye daha önce saydığımız beş kişilik kadrosundan klavyede Arzu Özbakır eksik olacak şekilde çıktı. Klavyesiz, dört kişilik performans sergileyen grup “Rock’n Fly”, “Gates of Hell”, “Burst in Fire”, “Eyes of the Hero”, “Queen of the Kings” ve “Die Hard” adındaki şarkılarını çaldı, bunların yanında Manowar’dan “Blood of the Kings” ve Metallica’dan “Seek and Destroy” adlı şarkıları yorumladı. Kırk beş dakikalık Volvox performansından sonra Pentagram öncesi sahne hazırlığı için yarım saatlik bir ara verildi. Pentagram’ın o dönem kullandığı sahne dekorları olan dikenli tel çitler ve konser boyunca savaş görüntülerinin verileceği televizyon ekranları yerleştirildi. Bu konserde de seyircilerin bir kısmı sinema koltuklarını kırdı, bunun sonucunda Pentagram son üç şarkısını çalamadan sahneden inmenin yanında, üç milyon liralık bir zarara girdi. Bu zararı karşılamak için grup, Laneth’in ilk sayısında konserin video kaydını kaset olarak piyasaya süreceğini duyurdu. Ayrıca karşı sayfada yayınlanan Pentagram bildirisinde bu zarara sebep olan seyircilerin gelecekteki konserlerde istenmediği, bu seyirciler yüzünden konser salonu bulmanın tehlikeye düştüğü belirtildi.

1991-05-11 Pentagram (Graffiti) (Spinners, Sceptic Age, Second Realm) (4)
11 Mayıs 1991

Pentagram, Spinners, Sceptic Age ve Second Realm konseri

Second Realm’in ardından sahneye çıkan Spinners’ta bas gitarı Yasemin Tecimer’in yerine Yıldız adındaki yeni üye çalıyordu. “Final Start” ile başlayan Spinners konseri, “Anticipation”, “La La La”, “Maggie”, “Overcome” ve “Dig the Hole Forget the Sun” ile tamamlandı. Sonrasında sıra Sceptic Age grubuna geldi. Grup, Emre Özgümüş’ten yoksun bir şekilde tek gitarla şarkılarını çaldı. Günün şarkı listesinde “Disordered”, “Tiananmen”, “Howling”, “Retributive”, “Justice”, “President of War” ve “Brain in Chains” bulunuyordu. Sahneye son olarak Pentagram çıktı. Yaklaşık bir yılın ardından Ankaralı dinleyicilerle buluşan grupta önceki Ankara konserine kıyasla en büyük fark vokaldeki Bartu Toptaş idi. “Mephistopheles” ve “Peace Sells” ile oldukça keyifli başlayan konser teknik sorunlarla karşı karşıya kaldı. Önce Bartu Toptaş’ın mikrofonu, sonra da bütün ses tesisatı arızalandı. Bar işletmesiyle bir tartışma içerisine giren grup, çalmaya devam etmek üzere işletmeyi ikna etti ve sadece amfilerden ses alarak birkaç şarkı daha seslendirdi. Yeterince yüksek sesli bir performans olmadığı için bu dakikalar seyirci açısından sönük geçti. Pentagram ise en azından konserin yarıda kesilmemesine seviniyordu.

1991-07-20 Pentagram Bodrum
,
20 Temmuz 1991

Blue Jean Top Rock III

20 Temmuz 1991’de gerçekleşen festivalin ilanında Cry, Gür Akad Band, Kramp, Spinners ve Pentagram grupları duyurulurken, sunucunun Tuncay Batıbeki ve organizatörün Güven Erkin Erkal olduğu açıklandı. Ancak pratikte sahneye çıkan ekip biraz farklıydı. Gür Akad Band’in yerine Critical Mass grubu kafileye eklendi ve sahneye ilk çıkan grup oldu. Yaklaşık bir saatlik performanslarında enstrümanların başında Jan Peridar (gitar), Kaan Peridar (gitar), Savaş Birgören (bas), Ayhan Ergönül (davul) ve Savaş Demirkaya (vokal) bulunmaktaydı. Critical Mass seyirciden en çok katılımı Blues Brothers ile ünlenen “Everybody Needs Somebody” şarkısında aldı. Sonrasında sıra Cry adlı gruba aitti. Askerlik öncesi son konserlerine çıkan ekip seyircilere hard rock tarzındaki müziğiyle seslendi. Murat Över (vokal), Can Güney (gitar), Enes Konca (gitar), Merih Cihan (davul) ve Değer’den (bas) oluşan kadrosuyla sahneye çıkan grup 1989 yılında kurulmuştu. Cry grubunun ardından sahneyi Kramp devraldı. Yine ikinci gitarda Özer Sarısakal ile beraber dört kişi sahne alan grubun performansı bir buçuk saat sürdü ve “Ne İstersen Öyle Olsun”, “Sen ve Ben”, “Doğduğum Günlere” gibi şarkılarını içerdi. Son olarak seyircinin karşısına Pentagram çıktı. “Powerstage”, “Double Trouble”, “Brain on the Wall”, “Rotten Dogs” ve “Dimensions of Death” gibi bilindik ve yeni şarkılarını seslendiren grup da Kramp gibi bir buçuk saat süreyle sahnede kaldı. Barbaros Devecioğlu’nun hazırladığı Rock Garajı sayfalarında, Blue Jean dergisinin, perde arkasını “çeşitli sebepler” diyerek geçiştirdiği Spinners’ın sahneye çıkmaması ile ilgili olarak “Punk haysiyeti” başlıklı bir paragraf dikkati çekmekte (“Tempo dergisi sayfaları” başlıklı ektedir). Rock Garajı’nda yer alan bu paragrafın ardından gözler posterde “organizatör” unvanını taşıyan Güven Erkin Erkal’a dönüyor ancak Barbaros Devecioğlu festival organizasyonuyla ilgili başka bir aksaklıktan bahsetmiyor, dinleyicilerin Bodrum Kalesi’nden mutlu bir şekilde ayrıldığını belirtiyordu. Keza Laneth dergisinin Ağustos 1991 sayısındaki Krosun Siyah Tokmağı sayfasında, son iki sayıda Çağlan Tekil tarafından yoğun bir şekilde yapılan menajer ve organizatör eleştirileri üzerine okların üzerine çevrildiği Güven Erkin Erkal “piyasadaki tek organizatör olmadığı” ipucuyla aklanıyordu. Dolayısıyla Spinners’ın sorun yaşadığı organizatör, organizasyona ayrıca dahil olan bir isim olmalı.

22 Eylül 1991

Lanethli Konserler I

Genç İstanbul Müzik Şenliği’nin sürdüğü günlerde Laneth ekibi de ilk sayıda sözü verilen konseri organize etmekle meşguldü. Günü 22 Eylül olarak belirlenen etkinlik için dönemin gözde tarzı olan thrash metalin en gözde grupları arasında yer alan Pentagram, Metalium ve Hazy Hill ayarlandı. İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’nda yer ayırtıldı. Posterler ve biletler basıldı. Konser Ağustos ayında Laneth sayfalarından bilmece olarak, sonraki ay ise derginin ortasında bir poster olarak duyuruldu. Biletler 15 Eylül’e kadar yirmi bin, sonrasında ise yirmi beş bin lira olacak şekilde satışa çıktı. Yaklaşık bin kadar kişi biletleri satın aldı ve 22 Eylül günü İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’na doğru yola çıktı. O dönem “Harbiye Açıkhava Tiyatrosu” olarak anılmaya başlayan mekanın çevresi siyah tişörtlülerle doldu. Seyirciler nihayet yerlerini aldığında, posterde duyurulan sunuculardan Metin Demirhan, “Ketche” Hakan Kırvavaç ile birlikte sahneye çıktı. Konserin bir başka sunucusu Aptülkadir Elçioğlu ise ortalıkta yoktu, Metin Demirhan sözü aldı:

“Biz hazırız gruplar hazır, siz hazırsanız konser başlayacak. Hepimiz hazırız ama herifin biri gelmedi. Aptülika’yı bekliyoruz, Aptülika yok ortada! Nerede bu herif bilmiyorum! Ama biz yine de bu konseri sunuyoruz. Haydi, hep birlikte… Laneth!”

Metin Demirhan’ın çığlıkları, Hakan Kırvavaç’ın brutal tonda “Laneth” naralarına banttan Vivaldi notaları eklendi, o sırada sahneye büyükçe bir çuval geldi. Gizemli çuval açılırken fonda Orhan Gencebay’dan “Kır Gönlünün Zincirini” çalmaya başladı, çuvalın içinden Aptülkadir Elçioğlu takım elbiseyle, dans ederek çıktı. Sahnedekilerin ve seyircilerin şaşkın bakışları henüz soğumamışken müzik bir anda Megadeth’in Sex Pistols’dan icra ettiği “Anarchy in the UK” şarkısına döndü ve ortalık karıştı. Sahnede yapılan pogo esnasında Aptülkadir Elçioğlu üzerindeki kıyafetleri çıkarıp seyirciye fırlattı, altından klasik metalci kıyafetleri çıktı. Özüne dönen Aptülkadir Elçioğlu, müzik sona erince Metin Demirhan ile birlikte mikrofonu devraldı, kısa bir açılış konuşması yapıp Metalium’u takdim etti.

1992-05-02 Pentagram (Ogün'ün ilk konseri)
2 Mayıs 1992

Protector, Pentagram, Hole in the Wall konseri

Birkaç haftadır Türkiye’deki heavy metal dinleyicilerini bir heyecan dalgası kaplıyordu, Almanya’nın kalburüstü thrash metal gruplarından Holy Moses konsere gelecekti. 2 Mayıs 1992 tarihi iple çekildi. Günü geldiğinde İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’nda heyecan doruktaydı. Sahneye önce Hole in the Wall çıktı. Grubun kurucusu ve vokalisti Bülent Benli’nin yanında Metafor’dan Örgün Uğurlu (gitar) vardı ve bu ikilinin yanı sıra Deathroom üçlüsü Hakan Nurcanlı (gitar), Serdar Sözen (bas) ve Murat Çolbıyık (davul) o Cumartesi Hole in the Wall kadrosunu oluşturuyordu. Vokalin duyulmasına mani olan teknik sıkıntılar sebebiyle soundcheck tadında bir performans ile “The Fart”, “Hiroshima” ve “Parent Killer” gibi şarkılar çalındı. Ses düzeni sıradaki grup olan Pentagram’ı da olumsuz etkilemişti. Yaklaşık iki ay önce İsveç’e yerleşen Bartu Toptaş’ın yerine grubun mikrofonuna katılan Ogün Sanlısoy, Pentagram saflarında ilk defa seyirci karşısına çıkıyordu. Kendisinin performansı oldukça beğenilirken, grupta teknik aksaklıklar devam etti. Örneğin Demir Demirkan’ın gitar teli koptu, “Secret Missile” ve “Trail Blazer” şarkılarını bozuk akort ile çalmak zorunda kaldılar. Pentagram sahneden indikten sonra ilginç bir şey oldu. Günün üçüncü ve son ismi olarak Holy Moses yerine Protector adında bir başka Alman thrash metal grubu sahneye çıkmıştı. Seyirciyi idare edecek kadar iyi ve oturaklı bir performans sergiledikleri için konser esnasında bir protestoyla karşılaşmayan Protector günü kurtarsa da, konser sonrası özellikle heavy metal basınında tartışmalar gündeme geldi. 

1992-09-05 Tercan Şener, Sibel Gökçe
5 Eylül 1992

Pentagram, Blues Sister, Disgrace ve Volvox konseri

Eylül ayı Açıkhava Tiyatrosu’nda bir konserle başladı. “Host Organizasyon” adına Tarık Bilgin adlı bir girişimci tarafından organize edilen konser için haftalar öncesinden Alman power metal grubu Rage duyuruldu ancak seyirciler karşılarında bu grubu bulamadılar. Grubun gelmeyeceği daha önceden duyurulmuş olmalı ki, konsere ilgi beklenenden az olmuştu. 5 Eylül’deki konsere çıkan diğer gruplar sırasıyla Pentagram, Blues Sister, Disgrace ve Volvox idi. Pentagram’da bir kadro değişikliği söz konusuydu. Haziran ayının sonlarına doğru müzik eğitimi için ABD’ye yerleşen Demir Demirkan’ın yerine ilk önce Metafor ve Disgrace gruplarından Metin Türkcan açıklanmıştı ancak seyircinin karşısına grubun gitaristi olarak İhsan Şen çıktı. Konserin ortasında, Açıkhava Tiyatrosu’nun yakınlarında gerçekleşen bir röportaj sebebiyle yaklaşık yarım saatlik bir ara söz konusu oldu. İngiliz televizyonu Channel 4 adına dönemin cumhurbaşkanı Turgut Özal ile röportaj yapmak üzere ünlü rock müzisyeni Bob Geldof İstanbul’a gelmişti. Saat 14:00’te başlayan ve toplam üç saat süren röportaj öncesinde Turgut Özal’a İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’ndan metalik sesler ulaştı. Duyduğu müzikten rahatsız olan Turgut Özal konserin durdurulması talimatını verdi ve Pentagram mekana gelen polis ekipleri tarafından kulise gönderildi. Bir süre sonra Bob Geldof “güzel” müziğin kesildiğini fark edip sebebini sordu. Turgut Özal, ağırladığı konuğuna ayıp olmaması için bu kez tam tersi yönde bir talimat verdi. Böylece Pentagram sahneye geri döndü ve performansını tamamladı. Verilen ara konusunda seyircilere ise “teknik bir arıza” şeklinde bir açıklama yapıldı. Sahne de bu boşluk esnasında seyircilerin fırlattığı pet şişelerle dolmuştu. Sahne şişelerden arındırılmadan konserler devam etti.

Günün diğer konserleri Pentagram’da olduğu gibi iddiasız idi. Blues Sister adına Tevfik Elçioğlu (bas) ve Belgin Demirer (vokal) çiftinin yanı sıra Hakan (gitar) ve Umut (davul) isimli müzisyenler sahnedeydi. Ardından sahneye Metin Türkcan’ın thrash metal grubu Disgrace çıktı. 1990 yılında Taner Tanrıöver (gitar), Kronik’ten Levent Atılgan (bas ve vokal), Metafor’dan Ufuk Dinç (davul) ile birlikte kurulan Disgrace, Şubat 1991’de üç şarkılık bir demo çıkarmıştı. Bu konserde basta Levent Atılgan’ın yerine Sawdust grubundan Berk Evren vardı. Son olarak sahne alan Volvox’ta ise Duygu Karpuz olmadan tek gitarla idare etmek durumunda kalındı.

1993-02-28 Pentagram (Aysın Önen)
20 Şubat 1993

Pentagram konserleri

Pentagram 5 Eylül 1992 Açıkhava Tiyatrosu konserinden sonra sahneye ilk defa iki hafta sonu boyunca süren “çok özel 4 konser” vesilesiyle çıktı. Tarlabaşı Bulvarı Dernek Sokak’ta yer alan ve eski bir manastırdan dönüştürülmüş İstanbul Sanat Merkezi’nde gerçekleşen 20-21-27-28 Şubat tarihli konserlerden üçüncüsü Free dergisinde, dördüncüsü ise Laneth dergisinde izlenim olarak aktarıldı. Free dergisinin izlenimi konsere dair pek bir bilgi sunmadığı için dördüncü gün üzerine daha fazla fikir sahibi olmak mümkündü. “Secret Missile” ile başlayan grupta Ogün Sanlısoy şarkıdaki ilk çığlığa dek sahneye çıkmadı, çıktığında ise göz makyajı dikkat çekti. O güne dek “glam metal” tarzına daha yakın görünen imajı sebebiyle eleştirilen Ogün Sanlısoy bu konserlerde grubun tarzına daha uygun, agresif bir tavır içerisinde şarkıları söyledi. “Vita Es Morte” ile devam eden konserde “Brain on the Wall”, “Over the Line”, “Rotten Dogs”, “Holidays in the Sun” ve “Powerstage” şarkıları arka arkaya çalındı. “Livin on Lies” şarkısında, yeni çıkan kasetlerinde olduğu gibi gitarda Gür Akad gruba eşlik etti. Sırada bir diğer konuklu performans vardı, “Fly Forever” şarkısı için sahneye Volvox’tan Şebnem Ferah geldi. Ogün Sanlısoy akustik gitar çalarken, Şebnem Ferah ile spot ışıkların altında düet yaptı. Şarkının sonlarına doğru grup da bu performansa katıldı ve etkileyici bir final yaşandı. Pentagram bu konserlerde doğal olarak “Trail Blazer” albümündeki şarkılara ağırlık vermişti. Kasetteki Sex Pistols parçası “Holidays in the Sun” yanı sıra “Anarchy in the UK”, Megadeth’ten “Symphony of Destruction” ve Metallica’dan “Enter Sandman” şarkıları da icra olarak çalındı. Büyük final ise “No One Wins the Fight” ile gerçekleşti. Ancak grup sahneden indikten sonra tezahüratlara karşılık verip geri çıktı ve “Secret Missile” şarkısını yeniden çaldı. Konserde Ogün Sanlısoy’un yanı sıra Cenk Ünnü’nün performansı öne çıkıyordu. Seyirciyle diyalog faslını Tarkan Gözübüyük ve Hakan Utangaç üstlenirken, grubun o dönemki solo gitarcısı İhsan Şen kenarda mütevazı bir performans sergiledi.

1993-05-17 Pentagram (Mersin)
17 Mayıs 1993

Pentagram konseri

“1993 Trail Blazer Tour” başlıklı turne afişlerinde Antalya, Ankara, Bursa, Adana, Eskişehir, İzmit, Tekirdağ, Mersin, Ordu, İzmir ve İstanbul açıklandı. Bu şehirler arasından günü bilinen bir tanesinde, 17 Mayıs günü Mersin’de, Nevermind adlı yerel bir grupla birlikte bir konser verdiler. Deniz kenarındaki bir açık hava tiyatrosunda gerçekleşen konsere Tarkan Gözübüyük kolunda alçı ile çıktı. Grup konserden sonra geceyi kulisin arkasında bulunan inşaat alanında, ekipmanların yanında, ekipmanlara sahip çıkarak geçirdi.

1993-05-22 Nekropsi
22 Mayıs 1993

Laneth 2 Yaşında

Ayın 22’sinde Laneth dergisinin ikinci yaşı kutlandı, bunun için İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’nda Kronik, Cultus ve Necropsy grupları ve bir sürpriz grup açıklandı. Konser, “Lanethli Konserler” dizisinin aksine çok kısa bir süre içerisinde organize edilmiş olmalı ki Laneth Mayıs 1993 sayısında “Notes from the Underground” adlı haber sayfası hariç hiçbir sayfada konsere dair bir duyuru bulunmuyordu.

1995-02-11 Pentagram (3)
11 Şubat 1995

Pentagram konseri

Pentagram da yavaş yavaş “Trail Blazer” dönemini sonlandırma ve geleceğe bakma çabasındaydı. Bu motivasyonla “END OF THE TRAIL” başlığını 11 Şubat’ta Levent’teki Concert Hall’da vereceği konserin afişine yerleştirdi. Bu konser öncesi Metin Türkcan’ın eli sakatlandığı için Mr. Cat gitarcısı Onur Pamukçu Pentagram’a gitarda destek verdi.