Parmağınız veya fare imleciniz ile sağa-sola kaydırarak olaylar arasında geçiş yapabilirsiniz.
1993-10-23 Deathroom, Dimensions, Witchtrap, Scarecrowe (bilet)
23 Ekim 1993

Deathroom, Dimensions, Scarecrowe, Witchtrap konseri

Erotik filmler oynatmasıyla bilinen ve ilerleyen dönemde yıkılacak olan Beşiktaş Yıldız Sineması’nda Tayfun Altınbaş’ın organize ettiği konsere Deathroom , Dimensions, Witchtrap ve Scarecrowe çıktı. Organizasyon kısmına Dimensions da dahildi ve akıllarında yerli grupların şarkılarının bulunduğu toplama bir kaset çıkarmak vardı. Bu sebeple birbirinden farklı tarzlar bir araya getirilmişti: death metal (Deathroom), grunge (Dimensions), black metal (Witchtrap) ve rock (Scarecrowe). Konser aralarında banttan çalan şarkılarda da Depeche Mode’a varan bir çeşitlilik söz konusuydu. Sinemanın konser sonrası aldığı hasar sebebiyle organizasyon zarar etti ve kaset projesi rafa kalktı.

1993-09-26 Necrosis Kaan Karaoz
26 Eylül 1993

Hardcore Attack I

26 Eylül Pazar günü Gitanes Bar’da bir hardcore punk konseri vardı. Posterde gamalı haç üzerine inen bir çekiç, üzerinde “NO CHANCE FOR FASCISM” yazıyordu. Dört grup duyuruldu: Turmoil, Necrosis, S.A.D. ve Radical Noise. Necrosis’i yılın başlarındaki konserlerinden biliyoruz. Turmoil ise Moribund Youth’un yeni ismiydi. Mart 1993 sayısında Laneth’e konuk oldular. Orijinal Moribund Youth kadrosuna ek olarak Tolga Güldallı bas çalıyordu. S.A.D. o yıl kurulan bir gruptu. “Parental Advisory” adında on iki şarkılık bir demo çıkardılar. Vedat Kıyıcı’nın (gitar) sürüklediği grupta Ozan Aktuna (davul) ve Necrosis’den Emre Şahin (vokal) de bulunmaktaydı. Emre Şahin diğer yandan kuzeni Sinan Ünal ile birlikte önceki yıl Radical Noise grubunu kurmuştu. Artık ön planda olmak istemeyen ancak grubun ilk yıllarında vokal yapmaya devam eden Emre Şahin davullara geçti, Sinan Ünal gitar çalıyordu. İkiliye o dönem Disembowled’den ayrılan basçı Serdar Asker katıldı. Necrosis, S.A.D. ve Radical Noise yakın zaman içerisinde Lük Haas’ın firması Tian An Men 89 etiketiyle “Sevdasız Hayat Ölümdür” adında bir plakta bir araya gelecekti. Plakta Headbangers’dan “Suratına İşemek İstiyorum” ve Spinners’dan “La La La” da vardı. 26 Eylül konserinin öznelerinden Turmoil, plakta kendine yer bulamadığı için günün diğer üç grubuyla arasına mesafe açtı

1993-09-17-Scorpions
17 Eylül 1993

Scorpions konseri

16 Eylül’de İzmir Alsancak Stadı’nda konsere çıkan Scorpions, ertesi gün de İnönü Stadyumu’nda sahne aldı. Bu iki konserin bilet ve ilanlarında Ahmet San yerine sırasıyla İzmir Kültür Sanat ve Eğitim Vakfı ile İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı imzası bulunuyordu. Bu seferki yerli ön grup Nuhun Gemisi oldu. Grup İnönü Stadyumu’ndaki bu konsere Yiğit Aral (davul), Kerem Tüzün (bas), Esat Sürek (gitar), Cenk Tuna (klavye) ve Nuh Okatan (vokal) kadrosuyla çıktı. Scorpions’a sıra geldiğinde grup bir enerji patlamasıyla sahneye çıktı, konser boyu bu enerji devam etti. Eski gitaristleri Michael Schenker’in çıkıp grupla beraber “When the Smoke Is Going Down”, “Always Somewhere”, “Under the Same Sun” ve “Holiday” şarkılarını çalması seyirci için büyük bir jest oldu.

1993-07-04-Kronik-(4)
4 Temmuz 1993

Kronik konseri

Bütün yaz boyunca kayıtlarımıza geçen tek yerli konser Kronik’in nihayet “Endless War” albümünü kutlayabildiği 4 Temmuz tarihli konserdi. Sıraselviler’de bulunan “M.A.S.H. in” adlı mekanda gerçekleşen konserde Kronik, Sting konseriyle aynı gün sahne alsa da farklı türlerin çakışması sebebiyle çok seyirci kaybına uğramamış olmalı. Ancak Rock Kazanı’nın yirmi altıncı sayısındaki izlenimlere göre seyirci sayısı az sayılırdı. Teknik aksaklıklar sonucu yaklaşık bir saat geç başlayan konserde albümden “Death’s Scythe” ve “Lie” şarkılarıyla Kronik performansına başladı. Kendi şarkılarına ek olarak Annihilator, Helloween ve Headbangers’tan şarkılar da yorumlandı. Kronik, “Lie” şarkısını ikinci kere çalarak seyirciye veda etti.

1993-06-25-Metallica
25 Haziran 1993

Metallica konseri

Konser günü İnönü Stadyumu’nun önünde büyük bir kalabalık vardı. Bu kalabalığın bir kısmı biletleri hazır halde kapıların açılmasını beklerken, bir kısmı da biletini yeni almakla meşguldü. Yine izdiham eşliğinde içeriye giren seyirci, saat 20:00’ye dek beklemek durumundaydı çünkü The Cult üyeleri biraz daha karanlıkta çalabilmek için bir saat geç çıkmak istemişlerdi. Ian Astbury’nin başı çektiği grup Stüdyo İmge’den Kemal Aydemir’e göre parlak bir performans sergilemedi. Seyirci de katılacak pek bir şey bulamayınca enerjisini daha çok Metallica’ya sakladı. Ancak Cumhuriyet gazetesinden Burak Eldem’e göre ise “sahne performansı ve mükemmel sounduyla Cult, Cuma gecesini güzelleştiren unsurlardan biriydi”. Cumhuriyet’e göre içeride otuz bin, Hürriyet’e göre otuz beş bin, Rock Kazanı’na göre ise kırk bin kişi vardı. Kırk beş dakika çalan The Cult’ın ardından seyirciler çok beklemedi, yarım saat içinde Metallica sahneye çıktı. “Creeping Death” ile giriş yapan grup, turnenin son ayağında dönmüş olduğu bu tercihiyle, yüksek prodüksiyonlu metal konserine aç Türkiye seyircisinin coşkusunu kökledi. Bunca kişinin içerisinde en şanslı azınlık, konseri sahnenin ortasındaki “Snake Pit” adı verilen çukurdan izleyenlerdi elbette. Burada yer alan yaklaşık yirmi beş kişi, o zamanlar “sahne önü”, “sahne önünün önü”, “golden circle”, “diamond circle” gibi kategoriler olmadığı için tamamen şans eseri seçildi.

1993-05-26-Guns-n-Roses-(Murat-Tarman)
26 Mayıs 1993

Guns N’ Roses konseri

26 Mayıs 1993 için duyurulan Guns N’ Roses konseri İnönü Stadyumu’nda gerçekleşti. Lee’nin sponsorluğunda, Ahmet San’ın organizasyonuyla yapılan konser için Guns N’ Roses öncesinde Soul Asylum ve The Brian May Band de açıklanmıştı. Bu zamana kadar popülaritesi belli bir seviyeyi aşamayan yabancı gruplarla haşır neşir olan Türkiye ağır müzik dinleyicisi için gerçek üstü bir olay söz konusuydu. Kariyerinin zirvesine yakın, stadyumları dolduracak büyüklükte bir grup sahneye çıkacaktı. Bu inanması güç olaya konserden bir gün önce inanmaya başlayanlar geceden İnönü Stadyumu’na gidip sabahladılar. Konser saati yaklaştıkça dışarıdaki insan sayısı giderek arttı ve içeriye giriş bir izdiham eşliğinde oldu. The Brian May Band’de Queen ile bilinen ve sevilen Brian May’in yanı sıra Cozy Powell gibi birçok anahtar rock grubunda çalmış ünlü bir davulcu, Neil Murray gibi yine birkaç önemli grubun kadrosunda yer almış ünlü bir basçı bulunmaktaydı. Sevilen şarkılar “Love of My Life”, “We Will Rock You”, “Headlong”, “Too Much Love” seyirciyle buluştu. Büyük bir bekleyişin ardından Guns N’ Roses nihayet sahneye çıktı. Stüdyo İmge’den Recep Karaş’ın aktardığına göre grup sahneye isteksiz çıkmıştı, ancak seyircinin olağan dışı coşkusu ile Axl Rose ve dadaşları da havaya girdi . Seyirci bir bakıma şanslıydı, çünkü grubun orijinal gitarcısı Izzy Stradlin, sakatlanan gitarcı Gilby Clarke’ın yerine turnenin 1993 döneminde sadece beş konserde çalmıştı ve bunlardan biri de İstanbul’da idi.

1993-05-22 Nekropsi
22 Mayıs 1993

Laneth 2 Yaşında

Ayın 22’sinde Laneth dergisinin ikinci yaşı kutlandı, bunun için İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’nda Kronik, Cultus ve Necropsy grupları ve bir sürpriz grup açıklandı. Konser, “Lanethli Konserler” dizisinin aksine çok kısa bir süre içerisinde organize edilmiş olmalı ki Laneth Mayıs 1993 sayısında “Notes from the Underground” adlı haber sayfası hariç hiçbir sayfada konsere dair bir duyuru bulunmuyordu.

1993-05-17 Pentagram (Mersin)
17 Mayıs 1993

Pentagram konseri

“1993 Trail Blazer Tour” başlıklı turne afişlerinde Antalya, Ankara, Bursa, Adana, Eskişehir, İzmit, Tekirdağ, Mersin, Ordu, İzmir ve İstanbul açıklandı. Bu şehirler arasından günü bilinen bir tanesinde, 17 Mayıs günü Mersin’de, Nevermind adlı yerel bir grupla birlikte bir konser verdiler. Deniz kenarındaki bir açık hava tiyatrosunda gerçekleşen konsere Tarkan Gözübüyük kolunda alçı ile çıktı. Grup konserden sonra geceyi kulisin arkasında bulunan inşaat alanında, ekipmanların yanında, ekipmanlara sahip çıkarak geçirdi.

1993-04-08 Whisky (3)
8 Nisan 1993

Whisky konseri

Nisan ayının diğer konserleri arasında Whisky’nin HBB Rock Club sunumuyla Lions Kulübü flamaları önünde verdiği 8 Nisan tarihli konser bulunmaktaydı. Mecidiyeköy’deki FM Center’da gerçekleşen bu konserin fotoğraflarında Whisky’nin bas gitara Çağatay Ateş’i alarak artık klasik kadrosuna ulaştığı görülüyordu. Aslında grup zaten bir süredir bu kadroyla televizyon programlarına konuk olmaktaydı.

1993-03-27 Hazy Hill
27 Mart 1993

Hazy Hill Almanya konseri

Langenfeld’deki konsere Hazy Hill’in yanı sıra iki tane yerel grup yazılmıştı. Hard rock tarzında çalan Dante’s View ile brutal vokalli thrash metal grubu Black Insanity, Hazy Hill’den önce çıktı. Dante’s View vokalisti Björn, Laneth yazarı Aysın Önen’e göre Axl Rose kopyası idi ve grubun müziği de Guns N’ Roses’a oldukça benziyordu . Diğer iki gruba ayak uydurmak için en hızlı şarkılarını çalan grup, “Nowhere’s World” adlı CD’lerindeki şarkılara ağırlık verdi. Black Insanity Martin Behmersburg (gitar ve vokal), Jüger Kuhles (gitar), Robert Gumilar (bas) ve Hakan Topçu (davul) formasyonuna sahipti. O zamana dek yayınladıkları “Nightmare Collections”, “The Suffer” ve henüz çıkmamış olan “Desaster Forever” demolarından şarkılar çalan grubun sahne performansı oldukça iyiydi. Saatler 23:00’ı gösterdiğinde ise sahneye nihayet Hazy Hill, o dönem standart olduğu gibi üç kişi çıktı. “No Traces Left” ile konseri açan grup “Murky Bedlam”, “Fear and Sorrow”, “Irony Inside”, Friendly August Sun”, “Nothing”, “Point Blank”, “Over and Over”, “No New Tales”, “I’m a Killer”, “FTA”, “Gallows”, “Black Dogs” ve “Burning Shades” şarkılarını çaldı. Sahneden indikten sonra geri gelip “Slow Suicide” adlı şarkısını çaldıktan sonra grup seyircilere imza dağıtma imkanı buldu. Bu arada seyirci sayısı çok fazla değildi çünkü aynı akşam aynı küçük kasabada toplam on iki adet müzik etkinliği bulunuyordu. Biletlerin on sekiz Mark olması da pek yardımcı olmadı.

1993-03-13 Hürriyet Ankara (Hazy Hill, Metalium, Dark Phase, Deathroom)
13 Mart 1993

Lanethli Konserler II

Lanethli Konserler II bu defa Ankara’daki Talip Sineması’nda düzenlendi ve önceki Lanethli Konserler’den Hazy Hill ile Metalium’a ek olarak Deathroom ve Darkphase ayarlandı. İlk olarak Darkphase, sonra Metalium, ardından Hazy Hill ve en son Deathroom sahneye çıktı ancak bu konsere çıkan kavgalar ve polis gerilimi damgasını vurdu. İstanbul’dan gelen seyirci grubu ile yerli seyircilerin bir kısmı arasında kavga cereyan etti ve polis de müdahale etmek istedi. Organizasyon olayların durulacağı konusunda söz verince polis müdahaleden vazgeçti ancak olaylar beklenenin aksine dinmedi. Tam tersine yerli seyirci grubu, İstanbulluların saldırısı üzerine fazladan adam toplayıp meydan kavgasına başladı. Öte yandan komiser, organizasyondan Çağlan Tekil’i bir odaya aldı ve hakaretler yağdırarak polislerin oruçlu olduğunu, konserin saat beşte biteceğini söyledi. Konser izni sekize kadardı. Postere göre kapı açılışı saat ikideydi ve Darkphase üçte çıkacaktı. Bu durumda konserin yetişmesi mümkün değildi. Nitekim Metalium’un performansı esnasında sahne önünde çıkan kavga bahane edilerek konser iptal edildi. Ancak Critical Mass vokalisti Savaş Demirkaya sahneye çıkıp öyle bir konuşma yaptı ki, hem seyirci coştu hem de polis iptal kararından vazgeçti. Böylece Metalium kaldığı yerden devam etti. Hazy Hill, Çağlan Tekil’in anlatısına göre sönük bir performans sergiledi ve normalden daha uzun çaldı . Son saatlere doğru seyircinin yarısı salonu terk etse de Çağlan Tekil’e göre en etkili performans ise Deathroom’a aitti. Pungent Stench’ten “Extreme Deformity” şarkısı ile başlayan Deathroom esnasında günün sahne dalışı ve pogo rekoru kırıldı. Haşat olan on bir koltuk ve inen kulis camları haricinde, bir sinema konseri için fena sayılmayacak bir hasarla organizasyon tamamlandı. Lanethli Konserler II’de olaylar konser sonrası da devam etti. Nicky’s isimli barda oturan İstanbullu seyirci grubundan on kişi, mekanın ihbarı sonucu polis tarafından gözaltına alınmıştı. Bunu duyan Laneth ekibi karakola gidip gençlerin salıverilmesini talep etti, gençler yaklaşık bir buçuk saat sonra salındı.

1993-03-13 Low Sexual Desire (3)
13 Mart 1993

Low Sexual Desire konseri

O güne dair bir poster ve birkaç fotoğraftan başka bilgi ve belge bulunmamakla birlikte, İsmail Uçan’dan alınan bilgiye göre Low Sexual Desire’ın kadrosu Zafer Konay (vokal), Tolga Sarıkaya (gitar), İsmail Uçan (gitar), Alp Eper (bas) ve Burak Gündoğdu (davul) şeklindeydi. Burada ilginç olan nokta İsmail Uçan’ın Ahmet adında bir üye saymaması. Halbuki Türkiye’de Punk ve Yeraltı Kaynaklarının Kesintili Tarihi kitabında Burak Gündoğdu ve Ahmet ile röportaj yapılmıştı. Ahmet Headbangers döneminde de bulunan bir üyeydi. İsmail Uçan konserden bir hatıra olarak kitabın yazarı Tolga Güldallı ile bir konuşma geçtiğini belirtiyor. Kitapta ise buna benzer bir soru olarak Ahmet’e “Gitanes konserinde seninle aramızda bir diyalog olmuştu. Olayı kendi açından nasıl yorumluyorsun?” diye sorulmuştu. Bu tesadüfler ve bilgi eksikliği yeterince anlamsızken, Ahmet’in kitaptaki cevabı bu anlamsızlığı sürdürüyor. Çünkü diyalog “Hayvanları sever misin?”, “Köpeklerden korkarım”, “Vejetaryen misin?”, “Bir kilo et parası verirsen bu akşam mangal yapabilirim”, “Yürüyüş varmış, yürüyelim mi?” şeklinde gidiyordu. Toplam on şarkı çalan grup, yoğun istek üzerine aynı şarkıları tekrar çaldı.

27 Şubat 1993

Rampage, Sacrist, Vertical End konseri

İzmir Bornova’daki Kültür Sanat Amfisi’nde gerçekleşen konsere İzmirli gruplar Vertical End, Rampage ve Sacrist çıktı. Son konserlerinden birini vermekte olan Vertical End’in kadrosu Baycu Taylan (vokal), Alper Ok (gitar), Savaş Öztürk (gitar), Burak Dündar (bas) ve Erhan Soney (davul) şeklindeydi. Rampage’da Rüştü Fişekçi (vokal), Hakan Gökmen (gitar), Okan Tan (bas), Savaş Oğuz (gitar) ve Ozan Erdinç (davul) bulunuyordu. Sacrist ise Serkan Tekdemir (gitar ve vokal), Bora Aydemir (gitar), Tansu Alkan (bas) ve Uğur Ünal (davul) dörtlüsüyle seyircinin karşısındaydı.

1993-02-27 Imortal (3)
27 Şubat 1993

Darknes, Imortal, Nickomedia, Solaris konseri

İzmit’te gerçekleşen konserin bileti oldukça esrarengizdi. Üzerinde “HELLO BITCH! WELLCOME TO HELL” yazan bilette konsere dair pek bir bilgi bulunmuyordu. Grup isimleri yoktu, şehir ismi yoktu, yıl yazmıyordu, organizasyon da isimlerini ergenlik idollerinden alan Ulrich ve Axl’a aitti. Konserin tanıklarından alınan bilgilere göre konsere çıkan gruplar Nickomedia, Imortal, Darknes ve Solaris idi. Saat 13:30’da “MEGA ROOM (E-5) Fuar içi” yazılı mekanda gerçekleşen konser, ileride Antisilence, Nitro ve Sülfür Ensemble gibi gruplarla ve düzenlediği konserlerle ismini duyuracak olan Erdem Çapar’ın sahne aldığı ilk etkinlikti. Deri ceketinin içine Napalm Death tişörtü giyen Erdem Çapar, Imortal grubunun mikrofonundaydı. Imortal ikisi icra olmak üzere toplamda üç şarkı çaldı: Motörhead’den “Orgasmatron” şarkısının Sepultura versiyonu, Sodom’dan “Remember the Fallen” ve kendi şarkıları “Present of God”. Konserin gizemli organizatörleri Ulrich (Görkem) ve Axl (Özgür) Solaris grubundandı.

1993-02-28 Pentagram (Aysın Önen)
20 Şubat 1993

Pentagram konserleri

Pentagram 5 Eylül 1992 Açıkhava Tiyatrosu konserinden sonra sahneye ilk defa iki hafta sonu boyunca süren “çok özel 4 konser” vesilesiyle çıktı. Tarlabaşı Bulvarı Dernek Sokak’ta yer alan ve eski bir manastırdan dönüştürülmüş İstanbul Sanat Merkezi’nde gerçekleşen 20-21-27-28 Şubat tarihli konserlerden üçüncüsü Free dergisinde, dördüncüsü ise Laneth dergisinde izlenim olarak aktarıldı. Free dergisinin izlenimi konsere dair pek bir bilgi sunmadığı için dördüncü gün üzerine daha fazla fikir sahibi olmak mümkündü. “Secret Missile” ile başlayan grupta Ogün Sanlısoy şarkıdaki ilk çığlığa dek sahneye çıkmadı, çıktığında ise göz makyajı dikkat çekti. O güne dek “glam metal” tarzına daha yakın görünen imajı sebebiyle eleştirilen Ogün Sanlısoy bu konserlerde grubun tarzına daha uygun, agresif bir tavır içerisinde şarkıları söyledi. “Vita Es Morte” ile devam eden konserde “Brain on the Wall”, “Over the Line”, “Rotten Dogs”, “Holidays in the Sun” ve “Powerstage” şarkıları arka arkaya çalındı. “Livin on Lies” şarkısında, yeni çıkan kasetlerinde olduğu gibi gitarda Gür Akad gruba eşlik etti. Sırada bir diğer konuklu performans vardı, “Fly Forever” şarkısı için sahneye Volvox’tan Şebnem Ferah geldi. Ogün Sanlısoy akustik gitar çalarken, Şebnem Ferah ile spot ışıkların altında düet yaptı. Şarkının sonlarına doğru grup da bu performansa katıldı ve etkileyici bir final yaşandı. Pentagram bu konserlerde doğal olarak “Trail Blazer” albümündeki şarkılara ağırlık vermişti. Kasetteki Sex Pistols parçası “Holidays in the Sun” yanı sıra “Anarchy in the UK”, Megadeth’ten “Symphony of Destruction” ve Metallica’dan “Enter Sandman” şarkıları da icra olarak çalındı. Büyük final ise “No One Wins the Fight” ile gerçekleşti. Ancak grup sahneden indikten sonra tezahüratlara karşılık verip geri çıktı ve “Secret Missile” şarkısını yeniden çaldı. Konserde Ogün Sanlısoy’un yanı sıra Cenk Ünnü’nün performansı öne çıkıyordu. Seyirciyle diyalog faslını Tarkan Gözübüyük ve Hakan Utangaç üstlenirken, grubun o dönemki solo gitarcısı İhsan Şen kenarda mütevazı bir performans sergiledi.

1993-02-14 Apoplexy, Crisis, Helician, Immortal Death
14 Şubat 1993

Anti-uyuşturucu rock konseri

Yirmi bin liraya satılan konser bileti “Anti-Uyuşturucu Rock Konseri” başlığını taşıyordu. Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi’nde bulunan Farabi Salonu’nda sahneye Immortal Death, Apoplexy, Crisis, Helician ve Witchtrap grupları çıktı. Bu gruplardan Crisis 1990’da “The Beginning of Crisis”, 1993’te ise “Smoky Dream” demosunu yayınlamasıyla biliniyordu. Kadrosunu Özgür Lale (gitar), Hakan Köseoğlu (gitar), Özgür Demirtaş (vokal), Özgür Taştan (bas) ve Sertaç Durmaz’ın (davul) oluşturduğu grup ilk demolarında thrash metal yaparken, ikinci demoda death metale yönelmişti . Helician ise 1991’de kurulmuş bir power-thrash grubu olarak diğer isimlerin arasından sıyrılıyordu. Murat Yılmaz (gitar), Fırat Yılmaz (gitar), Volkan Gaziler (bas ve vokal) ile Ufuk Hisarlı’nın (davul) oluşturduğu grup kurulalı çok olmasına karşın Farabi Salonu’nda henüz ilk konserine çıkmıştı. Son sahne alan Witchtrap ise zaman içinde sansasyonel bir şekilde ünlenecek bir black metal grubuydu. Gitarcı Tarkan Gürol’un liderliğinde sürekli olarak eleman değiştiren grubun kadrosu Laneth’in Ağustos 1993 sayısında yayınlanan röportajda Arda Yalkın (gitar), Tolga Yalkın (bas), Tolga Polat (klavye), Saygın Ay (bas), Çağlayan (vokal), Atıl Mintaş (davul) şeklinde açıklanmıştı ancak altı ay öncesindeki konserde ne değişiklikler olduğu bilinmiyor.

1993-02-13 Necrosis, Disembowled, Asafated
13 Şubat 1993

Asafated, Disembowled, Necrosis konseri

Disembowled grindcore, Asafated death metal ve Necrosis hardcore punk tarzında müzikler yapıyordu. Anestezi fanzininin Mart 1993 tarihli üçüncü sayısında izlenimleri paylaşılan konsere Necrosis Kaan Karaöz (davul), Burç Öztüfekçi (gitar), Gülay Yeşilmen (bas) ve Emre Şahin (vokal) kadrosuyla çıktı. Disembowled grubunda Kerem Şahinboy (gitar ve vokal) ile Çağdaş Yazgan’ın (davul) yanında bas gitarda Serdar Asker sahnedeydi. Önceki yıl kurulan Asafated’ın ise bu konserde Tanju Can (vokal), Muzaffer Kuvvet (davul), Özcan Dağ (bas), Atilla Tutumlu (gitar) ve Deathroom’dan Hakan Nurcanlı (gitar) kadrosundan oluştuğu tahmin ediliyor. Üç grup da 1993’ün ilerleyen zamanlarında demo kasetler çıkardı. Necrosis “Chaotic Times” ve “Imbeciles of the Universe” adında iki adet, Disembowled “Emetic Power of the Mouldy Intestines” ve Asafated “Humanity Landscape” adıyla birer adet demo çıkardılar. Demolarda kadrolar biraz farklı görünüyor. Mesela Necrosis’de Emre Şahin gruptan ayrıldı Radical Noise grubunu kurdu. Emre Şahin’in ve bir diğer ayrılan isim Gülay Yeşilmen’in yerine Yavuz Çelik geldi, hem bas hem vokal görevlerini üstlendi. Disembowled’da Serdar Asker’in yerine Alper Uşar gelirken, Asafated’da Özcan Dağ gruptan ayrıldı, yerine birini almak yerine Tanju Can grupta bas çalmaya başladı.

1993-01-09 Export (5)
9 Ocak 1993

Dead Army Boots, Export, Hazy Hill konseri

Lee ve Genç FM sponsorluğunda “1. Anadolu Üniversitesi Rock Şenliği” başlığıyla Yeni Sinema’da organize edilen konserde Export, önceki yaz Ataköy Marina’da Sabah gazetesi organizasyonunda yer aldıktan sonra ilk defa performans sergiledi. Sahneye Okay Gökçen (vokal), Tufan Yağmurdereli (gitar), Mehmet Kilimci (gitar), İsmail Kilimci (davul) ve Ercüment Çakıcı (bas) beşlisiyle çıkan Export, yer yer heavy metal sertliğinde çaldıkları hard rock parçalarıyla seyirciyi pogoya boğarken, sahneye çıkıp kalabalığın üzerine atlayan seyirciler de salondaki coşkuyu katladı. İlk konserine çıkan punk grubu Dead Army Boots ise agresif performansıyla yüksek tansiyonu havada tuttu. Tarkan Könü (vokal) ve Okan Könü (davul) kardeşlerin kurduğu grupta ayrıca Okan Yurdbulan (gitar), Aşkın (bas) ve Metin (vokal) bulunuyordu. Dead Kennedys grubundan “California Uber Alles” yorumuyla başlayan grup, Sex Pistols’dan “Anarchy in the UK” ile devam etti. Exploited’dan ise “Insanity” ve “I Believe in Anarchy” şarkıları icra edildi. Yabancı gruplardan çaldıkları şarkıları Tarkan Könü seslendirirken, Türkçe yazdıkları kendi şarkılarını Metin söylüyordu. İcra parça çalmak planlarında yoktu ancak süreleri son anda kırk beş dakikadan yirmi beş dakikaya indirilince önden bu şarkıları çalmaya karar verdiler. Yine de kendi şarkılarını seslendirme imkanı bulmuşlardı. Sahneye son olarak Hazy Hill bir kere daha üç kişi çıktı. Barış Tarımcıoğlu’nun gruptan ayrılışı artık kesinleşmişti.

Bu sıra bitti. Tekrar sıralayalım: Baştan sona Sondan başa