Emre Şahin

1992-09-13 Sodom (Kaan Bilge) (1)
13 Eylül 1992

Sodom ve Pungent Stench konseri

Holy Moses’ın çıkamadığı konserde pek bir olay çıkmamıştı ancak sadece konser sonrası yazılı ortamda tartışmalar yaşandı. Bu sefer 13 Eylül’de Sodom, Pungent Stench, Hole in the Wall ve Cultus’un açıklandığı konserde hem güvenlik personeliyle seyirciler arasında kavga çıktı, hem polis konseri yarıda kesti, hem de konser sonrası sokaklar metalci ve maganda çatışmalarına sahne oldu. Perde arkasında yine Aydın Tuna’nın Mask Entertainment adlı firması bulunuyordu, bu kez yanlarında o dönem yeni kurulan Hammer Müzik adlı müzik market ve prodüksiyon şirketi vardı. Hammer Müzik, Haluk Ataklı tarafından Kadıköy’de kuruldu. Günümüze dek varlığını sürdüren Hammer Müzik dükkanı, Akmar Pasajı’ndaki yerine taşınmadan önce işlerine iki sokak üstte, Moda Caddesi’nde bulunan Çakıroğlu İşhanı’nda başlamıştı. Konserden bir gün önce yapılan imza günü de buradaki dükkanda gerçekleşti.

Seyirciler içeriye alınmadan önce soundcheck yapıldı, sahneye bunun için sırasıyla Pungent Stench ve Sodom çıktı. Böylece Sodom üyelerinin en azından bu şekilde sahne fotoğrafları çekilmiş oldu. Davulcuları Chris Witchhunter, henüz Bostancı Gösteri Merkezi’nde gelmemişti. Bu da gün içerisinde gerilim artıracak ve konser sonrası tartışmalara katkıda bulunacak etkenlerden biriydi. Sesin hazır hale getirilmesinin ardından seyirciler içeriye alındı, sahneye ilk olarak organizatör Aydın Tuna çıktı. Sodom’un Türk düşmanı olduğuna dair iddialardan bahseden Aydın Tuna, doğal olarak Laneth’te çıkan yazılardan bahsetti. Seyirci “Laneth dışarı!” diye tezahürat ederken sahneye çağırılan Andy Brings ve Tom Angelripper’ın elinde Türkiye bayrağı bulunmaktaydı, seyirciye bayrak açarak açıklamalar yapıp fotoğraf makinelerine poz verdiler.

Sodom’un iddialara cevap veren seremonisinin arından konserler başladı. Sahneye ilk olarak İstanbullu thrash metal grubu Cultus çıktı. Kısa bir süre önce “Let’s Burn the Fumigation” adlı dokuz şarkılık demolarını çıkaran grubun sahnesinde Barış Naim (bas), Serkan Özkaya (davul), Cenk Açıkgöz (gitar) ve Burak Atalay (gitar ve vokal) bulunuyordu. Performansı genel olarak beğenilen grup, günün en çok sahnede kalan ismi olacaktı. Ardından sahne Hole in the Wall için hazırlandı. Kadro konusunda değişken bir karakter içerisinde olan grupta bu kez Bülent Benli’nin (vokal) yanında Metafor’dan Kemal Kut (gitar), Disgrace’den Taner Tanrıöver (bas) ve Death Project’ten Serhat Adalı (davul) çaldı. En az Cultus kadar coşkulu bir performans sergileyen Hole in the Wall’da Kemal Kut’un seyirciyle diyalogları ve Bülent Benli’nin bir ara seyirciler arasına karışarak şarkı söylemesi, konserde interaktif bir ortam yarattı.

Sırada Avusturyalı death metal grubu Pungent Stench vardı. Deathroom, Death Project gibi gruplar ve fanzinlerde ayrılan sayfalar sayesinde yeni yeni death metal ile tanışan Türkiye metalcileri Pungent Stench ile birlikte iyice dağıtma imkanı buldular. Sahneye çıkıp seyircilerin üzerine atlayanlar çoğunluktaydı. Güvenlik görevlileri bu duruma pek aşina değillerdi, sahneden atlayanlara engel olmaya çalıştılar, bunu yaparken güvenliği pek gözetmiyorlardı. Seyircilerin üzerine atlayan insanları ittirdiler, yanlış yerlere düşüp yaralanmalarına sebep oldular. Buna tepki olarak seyirci de güvenlik görevlilerini aşağıya çekmeye başladı ve iki taraf arasında kavga baş gösterdi. Aralarda seyircilerin üzerindeki ışıklar tamamen açıldı. Bu esnada Pungent Stench halen daha çalmaya devam ediyordu fakat bu böyle devam etmeyecekti. Sahneye Aydın Tuna çıktı ve Laneth dergisine göre “Size konser monser yok! Sodom da çıkmayacak!” dedi, Mega Metal’e göre ise “konserin daha fazla devam etmeyeceği” ve “salonun boşaltılması istendiği” açıklamasını yaptı. Bunun üzerine seyirci oturma eylemiyle durumu protesto etti ve organizasyona yönelik tepkili sloganlar attı. Ancak içeriye polis girdi ve oturan kalabalığa müdahale etti. Bu müdahale yine Laneth’e göre zor kullanarak gerçekleşmişken, Mega Metal’de “kibarca” salonun boşaltılmasının rica edildiği yazıyor. Yazar Fırat Yeşilleten, ironi yapmadığı konusunda parantez açıyor: “Allah için hakikaten böyle oluyor. Alay veya abartı değil yani”. İçeride coplar ne kadar konuştu, bunu sadece günün tanıkları biliyor.

Polis kordonu eşliğinde Bostancı Gösteri Merkezi’nden çıkan metalciler, bir kez daha magandalarla karşı karşıya geldi, sokaklar iki grup arasındaki kavgalara sahne oldu. Polis ise bu kavgalar esnasında çoktan dağılmıştı.

1993-02-13 Necrosis, Disembowled, Asafated
13 Şubat 1993

Asafated, Disembowled, Necrosis konseri

Disembowled grindcore, Asafated death metal ve Necrosis hardcore punk tarzında müzikler yapıyordu. Anestezi fanzininin Mart 1993 tarihli üçüncü sayısında izlenimleri paylaşılan konsere Necrosis Kaan Karaöz (davul), Burç Öztüfekçi (gitar), Gülay Yeşilmen (bas) ve Emre Şahin (vokal) kadrosuyla çıktı. Disembowled grubunda Kerem Şahinboy (gitar ve vokal) ile Çağdaş Yazgan’ın (davul) yanında bas gitarda Serdar Asker sahnedeydi. Önceki yıl kurulan Asafated’ın ise bu konserde Tanju Can (vokal), Muzaffer Kuvvet (davul), Özcan Dağ (bas), Atilla Tutumlu (gitar) ve Deathroom’dan Hakan Nurcanlı (gitar) kadrosundan oluştuğu tahmin ediliyor. Üç grup da 1993’ün ilerleyen zamanlarında demo kasetler çıkardı. Necrosis “Chaotic Times” ve “Imbeciles of the Universe” adında iki adet, Disembowled “Emetic Power of the Mouldy Intestines” ve Asafated “Humanity Landscape” adıyla birer adet demo çıkardılar. Demolarda kadrolar biraz farklı görünüyor. Mesela Necrosis’de Emre Şahin gruptan ayrıldı Radical Noise grubunu kurdu. Emre Şahin’in ve bir diğer ayrılan isim Gülay Yeşilmen’in yerine Yavuz Çelik geldi, hem bas hem vokal görevlerini üstlendi. Disembowled’da Serdar Asker’in yerine Alper Uşar gelirken, Asafated’da Özcan Dağ gruptan ayrıldı, yerine birini almak yerine Tanju Can grupta bas çalmaya başladı.

1993-09-26 Necrosis Kaan Karaoz
26 Eylül 1993

Hardcore Attack I

26 Eylül Pazar günü Gitanes Bar’da bir hardcore punk konseri vardı. Posterde gamalı haç üzerine inen bir çekiç, üzerinde “NO CHANCE FOR FASCISM” yazıyordu. Dört grup duyuruldu: Turmoil, Necrosis, S.A.D. ve Radical Noise. Necrosis’i yılın başlarındaki konserlerinden biliyoruz. Turmoil ise Moribund Youth’un yeni ismiydi. Mart 1993 sayısında Laneth’e konuk oldular. Orijinal Moribund Youth kadrosuna ek olarak Tolga Güldallı bas çalıyordu. S.A.D. o yıl kurulan bir gruptu. “Parental Advisory” adında on iki şarkılık bir demo çıkardılar. Vedat Kıyıcı’nın (gitar) sürüklediği grupta Ozan Aktuna (davul) ve Necrosis’den Emre Şahin (vokal) de bulunmaktaydı. Emre Şahin diğer yandan kuzeni Sinan Ünal ile birlikte önceki yıl Radical Noise grubunu kurmuştu. Artık ön planda olmak istemeyen ancak grubun ilk yıllarında vokal yapmaya devam eden Emre Şahin davullara geçti, Sinan Ünal gitar çalıyordu. İkiliye o dönem Disembowled’den ayrılan basçı Serdar Asker katıldı. Necrosis, S.A.D. ve Radical Noise yakın zaman içerisinde Lük Haas’ın firması Tian An Men 89 etiketiyle “Sevdasız Hayat Ölümdür” adında bir plakta bir araya gelecekti. Plakta Headbangers’dan “Suratına İşemek İstiyorum” ve Spinners’dan “La La La” da vardı. 26 Eylül konserinin öznelerinden Turmoil, plakta kendine yer bulamadığı için günün diğer üç grubuyla arasına mesafe açtı

1996-03-09 Radical Noise
9 Mart 1996

Agathocles ve Radical Noise konseri

O zamana dek sayısız split albümde farklı gruplarla aynı bandı paylaşan Agathocles, bir konser için İstanbul’da bulunuyordu. 9 Mart’ta Radical Noise ile beraber Bomonti’deki Staras Stüdyoları adlı hangarvari mekanda konser verdiler.

Bu sıra bitti. Tekrar sıralayalım: Baştan sona Sondan başa