Levent Candaş

1982’de Ra’ya vokalist olarak katılan Candaş, Klips’in 1991’de yeniden kuruluşuna da dahil olmuştur. Sonrasında Sibel Tüzün’ün “Hayat Buysa Ben Yokum Bu Yolda” adlı albümünün başrolünde bulunup, Dilemma adlı grubuyla “Nereye Kadar” albümünü yayınlamıştır. Nil Karaibrahimgil ile de çalışmalar yaptı.

,
22 Ocak 1983

Asım Can Gündüz’ün Rock Şenliği

Asım Can Gündüz ve Ambulans, Egzotik Band, Devil ve Ra grupları sahne aldı. Ambulans grubu “Delikanlı”, “Antarktika” ve “Peace of Hate” adlı şarkılarını çaldı. Egzotik Band ise yeniden yapılandıktan sonraki ilk konserini veriyordu. Davulda Hacı Murat Özbey ve vokalde Karaca Somer ile dört kişi sahne alan grup, yeni İngilizce şarkılarını dinleyicilerle buluşturma imkanı buldu. Örneğin “Jules Verne”, “Feedback”, “That’s My Life” gibi şarkılar çalındı. Gruplar bu konser öncesi Gong dergisi için bir araya gelip toplu bir fotoğraf çekilmişlerdi. Bu konserin bir diğer özelliği de Asım Can Gündüz’ün “Godzilla” adını verdiği devasa ses sistemini kullanmasıydı.

,
27 Mart 1983

Genç Yıldızlar 1. İstanbul Müzik Şöleni

Devil ve Whisky gibi yeni dalganın en büyük gruplarından ikisinin bir araya geldiği ilk konserdi bu. Devil’in organize ettiği bu festivalin ilan edilen diğer katılımcıları Ra , E-5, Keops, Latin-2, Danger ve Fantastik iken, 50 yaşındaki Togay Kuzay da Devil dans grubuyla birlikte Tepebaşı Gazinosu’nda bir gösteri yaptı. Onyedi dergisinin Mayıs 1983 sayısında bu festivale iki tam sayfa ayrıldı. İlan edilenden farklı olarak sahneye Sekant ve Aqua grupları çıkmıştı. Yazıya atılan “Discolara Ölüm” başlığından anlıyoruz ki ilk “Popçular dışarı!” vakası bu festivalde gerçekleşmişti. Festivale çıkan bazı grupların yüksek volümlü müzikten uzak icralarda bulunması, metalci gençliğin protestolarına yol açtı. Seyirciler arasında, birkaç sayfa içerisinde, sonraki bölümde bahsedilecek olan Avcılar tayfası da bulunmaktaydı ve muhtemelen protestolara onlar da katıldı. Onyedi dergisindeki yazıda bahsedilen bir başka dikkat çekici durum ise seyirci ile müzisyenlerin, müzik dinleme eylemine farklı bakışlarda bulunmalarıydı. Seyirci konsere deşarj olma motivasyonuyla geliyor, bu sebeple konserde bağırıp çığlıklar atıyor, masalara çıkıyor ve bazen de masaları kırıyordu. Müzisyenler ise dikkatli ve sessizce dinleyen, sadece şarkı sonlarında alkışlayan bir seyirci bekliyordu.

Onyedi dergisine göre seyircinin en çok beğendiği gruplar Danger, Ra ve Devil idi. Danger ve Whisky de orada tanışıp birlikte bir fotoğraf çekildiler.

Ayrıca konser öncesinde GONG dergisinde grup tanıtımları da yayınlandı.

Bu sıra bitti. Tekrar sıralayalım: Baştan sona Sondan başa