Özgünay Ünal

13 Eylül 1983

Hatıra fotoğrafı: Avcılar Tayfası

Avcılar Tayfası’ndan, zaman zaman Devil ve Kramp’ta da vokalistlik yapacak olan Tülay Kayacık’ın doğum günü kutlamasında tanıdık isimler bir aradaydı.

1984-01-29 Asım Can Gündüz (2)
,
29 Ocak 1984

Asım Can Gündüz Konseri

Oldukça ses getiren bu konser, Asım Can Gündüz’ün meşhur iki bölümlük yapısında gerçekleştirildi: Birinci bölüm “yumuşak ve tatlı”, ikinci bölüm ise “Allah ne verdiyse”. İlk bölümde “Keriman Teyze”, ikinci bölümde ise “Motosiklet” ve “Peace of Hate” şarkılarının öne çıktığı konserde Asım Can Gündüz’e ilk bölüm boyunca Ambulans’ın dışında kalabalık denebilecek bir ekip eşlik etti. Özkan Turgay (klavye), Volkan Şanda (saksafon) ve Gür Akad (gitar) bu destek ekibini oluştururken, Yediden Yetmişe vokal grubu da şarkılara çok seslilik anlamında katkıda bulundu. Sahnede ayrıca Aydın Karabulut (davul) ve Hakan Beşer (bas) Ambulans kadrosunu oluşturuyordu. İzleyenler arasında önemli Türk sanat müziği sanatçılarından Safiye Ayla da bulunmaktaydı. Asım Can Gündüz’ü Amerika yıllarından tanıyan Safiye Ayla, konserdeki müzik hakkında Hey dergisi muhabirine “Vallahi ne diyeyim, bilmiyorum. Gençler tabii. Bağırıp çağırmaya ihtiyaçları var. Rahatlıyorlar işte” dedi ve hafif rahatsızlığından ötürü “Allah ne verdiyse” bölümünün üçüncü şarkısında salondan ayrıldı.

1984-03-05 Cumhuriyet
5 Mart 1984

Avcılar Tayfası gazetede

Avcılar Tayfası’nın olağan “Taksim çıkartmaları”ndan birinde gazeteciler de oradaydı. Cumhuriyet gazetesinde yer alan foto haberde metalcilerin demeçleri de yer alıyor. Bu demeçlerde Avrupa’daki heavy metal yaşantısı yoz, Türkiye’de ise geleneklere bağlı olarak değerlendiriliyor.

1984-04-10 Cumhuriyet foto
10 Nisan 1984

Avcılar Tayfası gazetede (2)

Birkaç hafta önceki Taksim röportajının ardından Avcılar Tayfası’ndan heavy metal dinleyicileri bir kere daha gazetede fotoğrafla yer aldılar. Yazıda ise İstanbul’un farklı çevrelerinden isimlerle soru-cevaplar var. Gazetenin cımbızladığı cümlelere göre henüz heavy metal bir hayat tarzı olarak değil, gelip geçici bir heves olarak görülüyor dinleyiciler tarafından. Örneğin yazının şu kısmı biraz üzücü: “Batıda, topluma tepkiler, bu toplumun içinde, ama kurulu düzeni ve ilişkileri reddeden; bu anlamda toplum-dışı ilişkilerin üretildiği ‘alt kültürlerin’ oluşmasına yol açıyor. Oysa, Türkiye’de ‘Avrupalı yaşıtlarına benzemeye çalışan’ gençlerin ‘toplum-dışılıkları’ yalnızca giysilerde. Heavy Metalciliği ‘yaş icabı’ olarak değerlendiren bu gençler ‘büyüdüklerinde’ ailelerinin, toplumun kendilerinden beklediği konumu kabul etmeye hazırlar.’

1990-04-28 Kronik (2)
,
28 Nisan 1990

Kronik, Metafor, Metalium, Sex Murder, Blasphemous konseri

Nisan sonuyla birlikte İstanbul’da da konserler başlamıştı. Bunlardan birisi 28 Nisan’da İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’nda beş grubu birden içeriyordu: Kronik, Metalium, Metafor, Sex Murder ve Blasphemous. Günaydın gazetesinde bu konserin haberi “Açık Hava’da çılgın gösteri” başlığı ile verildi. Haberde grup isimleri alabildiğine yanlış yazılmıştı: Metafor “Tetafor” olmuş, Metalium “Metalüks” olarak uydurulmuş ve Blasphemous araya boşluk alarak “Blasphe Mous” haline dönüştürülmüştü. Bilet fiyatı yedi bin beş yüz lira olan konseri, gazeteye göre yaklaşık üç bin kişi izledi. Bu konserde kadrolar biraz değişmişti. Mesela Metafor’da bas gitara Örgün Uğurlu geçmişti. Ne zaman geçtiği bilinmemekle birlikte, 17 Mart’ta İzmir’deki “Live in Hell” başlıklı konserde de grupla sahneye çıkmış olabilir. Kronik’te ise ikinci gitara Ozan Çırak’ın geldiği, grubun dört kişiye çıktığı görülüyor.

,
26 Mayıs 1990

Metalium konseri

Gülhane Parkı konserleri arasında Metalium’un 26 Mayıs’ta verdiği konser olaylı geçti. Programın karışık olmasından mütevellit, ülkücü bir grup seyirci de kendi dinledikleri isimleri beklemek üzere sahnenin karşısında yerlerini almıştı. Metalium sahneye çıktığı zaman gruba imajından ve müziğinden ötürü tepki gösterdiler. “Burası Türkiye, İsrail değil” gibi bir sloganla başlayan tepki kısa sürede şişe ve taş yağmuruna dönüştü. Metalium sahnede direnebildiği kadar direndi, ancak can güvenliğini sağlayamayacakları görüldüğünde kulis tarafındaki çıkış kapısından kaçıp kendilerini kurtarmak durumunda kaldılar.

1990-05 Metalium
Haziran 1990

Metalium Meridyen dergisinde

Boom Müzik dergisinin 16 sayfalık heavy metal eki Meridyen Metalium’a Haziran 1990 sayısında yer ayırdı. Bu sayfada Gülhane Parkı olaylarından hiç bahsedilmeyişi, röportajın ay içerisinde daha önce yapıldığını ortaya koyuyor. Röportajdan öğrendiğimiz detaylar arasında grubun geçmişte Çanakkale’de de konser verdiği görülüyor. Devil grubunun söylemlerini anımsatan bir bölüm bulunmakta:

Konserlerde gördükleri, kafa sallamaktan ve ritim yavaşlayınca sahneye kutu fırlatmaktan başka düşünceleri olmayan kesimden oldukça şikayetçiler. Ama kısa süre içerisinde bu müziği moda olarak gören hayatlarında ilk kez bir rock dinlemeye Thrash ve Speed Metal ile başlayan bu kitlenin eriyip geride bilinçli dinleyicilerin kalacağına inanıyorlar.

Son olarak röportajın Akbaba vokalisti Emre Özgen imzasını taşıdığını da söylemek gerek.

Bu sıra bitti. Tekrar sıralayalım: Baştan sona Sondan başa