Veysel Barışsever

Doğum tarihi: 4 Kasım 1963

80’li yılların Avcılar Tayfası’nın bugünlere en çok bilgi-belge bırakan üyesi. Arşivimizde o döneme ait birçok belge kendisinin Facebook’ta paylaştıklarından derlenmiştir. Türkiye’de heavy metal için iki mihenk taşı konser olan 30 Mayıs 1981 Egzotik Band ve Exorcist Child konserinde de, 4 Kasım 1988 Pentagram Metalium Metafor Moda Sineması konserinde de seyirciler arasında olan nadir dinleyicilerden birisidir. Üniversiteyi Ankara’da okuduğu için oranın da müzik hareketliliğine şahit olan Barışsever için, 1981-1988 döneminin kendisinden sorulur olduğunu düşünmek yerinde olur.

1981-09-05 Egzotik Band
,
5 Eylül 1981

Egzotik Band Konseri

Egzotik Band’in İstanbul’daki ikinci konseri. Konser öncesinde vokalist olarak sahneye Levent Baki’nin çıkması bekleniyordu ancak bu gerçekleşmedi. Konserde vokalleri Ercan Birol ve Halil Bal paylaştı, Levent Baki ise konseri arka sıralardan izledi. Konser sonunda bunun sebebini merak eden seyircilere Levent Baki bir açıklama yaptı. Böylece 30 Mayıs’ta doğaçlama bir şekilde başlayan Levent Baki ve Egzotik Band birlikteliği, birkaç provanın ardından planlı bir birlikteliğe dönüşemeden sona erdi.

13 Eylül 1983

Hatıra fotoğrafı: Avcılar Tayfası

Avcılar Tayfası’ndan, zaman zaman Devil ve Kramp’ta da vokalistlik yapacak olan Tülay Kayacık’ın doğum günü kutlamasında tanıdık isimler bir aradaydı.

1984-01-17 Egzotik Band (5)
,
17 Ocak 1984

Egzotik Band Konseri

Asım Can Gündüz konser için yazdığı yazının Egzotik Band faslında yüksek volümden esprili bir şekilde bahsetti. Halil Bal’ın sololarına yaptığı “anlaşılmaz ve karambol” eleştirisi haricinde grup elemanlarının performansı için hep olumlu şeyler söylese de sesten rahatsız olmuşa benziyordu Asım Can Gündüz. Ancak seyirci o esnada tam aradığı şeyi bulmanın keyfini çıkararak yüksek ses eşliğinde kendinden geçiyordu. Avcılar tayfası hazır kıta ön saflardaydı. Grup, Vakkorama konserinde olduğu gibi tüm repertuarını yabancı heavy metal gruplarının şarkıları üzerine kurmuştu. Henüz “Türkçe mi İngilizce mi” tartışmalarının oldukça ateşli olduğu o günlerde İngilizce söylemek yetmezmiş gibi kendi besteleri yerine başkalarının bestelerini yorumlamak tartışılır bir tercih olarak görünüyor. Yine de seyircilerin halinden memnun olduğunu söylemek mümkün. Günün tanıklarından Veysel Barışsever bu durumu, aslında o dönem istedikleri şeyin evde kasetten ve plaktan dinledikleri şarkıları konser alanında da duyabilmek olarak açıklıyor. Black Sabbath’tan “Paranoid” ve “The Wizard”, Motörhead’den “Love Me Like a Reptile”, Saxon’dan “Strong Arm of the Law” çalan Egzotik Band tam da seyircinin bu ihtiyacını yakalamıştı aslında. Böylece grubun en iyi hatırlanan konserinde hiç Egzotik Band şarkısı çalmaması gibi ilginç bir durum oluştu. Bir diğer ilginç detay ise görüntü olarak hippi veya salaş bir tarz benimsememesine rağmen, bir heavy metal vokalisti olarak Karaca Somer’in sahneye çıplak ayakla çıkmasıydı. Konser sonrası Günaydın gazetesi üç yıl gecikmeyle de olsa “Türkiye’nin ilk profesyonel Rock’n Roll grubu kuruldu” başlığını attı. Habere göre konseri yedi yüz elli kişi izlemişti.

İlgili olaylar:

1984-01-29 Asım Can Gündüz (2)
,
29 Ocak 1984

Asım Can Gündüz Konseri

Oldukça ses getiren bu konser, Asım Can Gündüz’ün meşhur iki bölümlük yapısında gerçekleştirildi: Birinci bölüm “yumuşak ve tatlı”, ikinci bölüm ise “Allah ne verdiyse”. İlk bölümde “Keriman Teyze”, ikinci bölümde ise “Motosiklet” ve “Peace of Hate” şarkılarının öne çıktığı konserde Asım Can Gündüz’e ilk bölüm boyunca Ambulans’ın dışında kalabalık denebilecek bir ekip eşlik etti. Özkan Turgay (klavye), Volkan Şanda (saksafon) ve Gür Akad (gitar) bu destek ekibini oluştururken, Yediden Yetmişe vokal grubu da şarkılara çok seslilik anlamında katkıda bulundu. Sahnede ayrıca Aydın Karabulut (davul) ve Hakan Beşer (bas) Ambulans kadrosunu oluşturuyordu. İzleyenler arasında önemli Türk sanat müziği sanatçılarından Safiye Ayla da bulunmaktaydı. Asım Can Gündüz’ü Amerika yıllarından tanıyan Safiye Ayla, konserdeki müzik hakkında Hey dergisi muhabirine “Vallahi ne diyeyim, bilmiyorum. Gençler tabii. Bağırıp çağırmaya ihtiyaçları var. Rahatlıyorlar işte” dedi ve hafif rahatsızlığından ötürü “Allah ne verdiyse” bölümünün üçüncü şarkısında salondan ayrıldı.

1984-03-05 Cumhuriyet
5 Mart 1984

Avcılar Tayfası gazetede

Avcılar Tayfası’nın olağan “Taksim çıkartmaları”ndan birinde gazeteciler de oradaydı. Cumhuriyet gazetesinde yer alan foto haberde metalcilerin demeçleri de yer alıyor. Bu demeçlerde Avrupa’daki heavy metal yaşantısı yoz, Türkiye’de ise geleneklere bağlı olarak değerlendiriliyor.

1984-04-28 Devil konseri Mehdi Bulut Yüksel Öksüz Veysel Barışsever
,
28 Nisan 1984

Devil Konseri

Devil, Nejat Tekdal’ın da dönüşüyle 6 kişilik klasik kadrosuna ulaştı ve bu kadroyla 28 Nisan’da Fitaş Sineması’nda bir konser verdi. Solo konserin biletleri altı yüz ila yedi yüz lira civarında satıldı. Cumhuriyet gazetesinin haberine göre grup iki bin watt ses ve yüz bin watt ışık gücü sunan tesisatla sahneye çıktı. 1 Mayıs’ta yayınlanan Günaydın gazetesi konsere “Para kazanmak için çaldılar 400 bin lira zarar ettiler” başlığıyla yer verdi. Konserden ötürü edilen zarar hakkında Sabahattin Taşdöğen “8 milyon lira tutan ses ve ışık düzenimiz var. Sahnede en güzel gösteriyi biz yapıyoruz. Buna rağmen son konserimizi 400 bin liralık zararla kapattık” derken, menajer Gülhan Öktem’in “Konserlerimizden hep zarar ediyoruz” sözleri gazete sayfasından aktarıldı. Günaydın gazetesi tüm bunların üzerine mesnetsiz bir iddiada bulunarak “Devil grubunun üyeleri (…) bundan sonra pop müzik yapacak” yazdı. Aslında grup üyelerinden bazılarının para kazanmak için bireysel olarak rock tarzının dışında müzikler icra ettiklerini görmek mümkün. Örneğin Sabahattin Taşdöğen 80’li yıllarda ek gelir olması amacıyla arabesk orkestralarıyla programa çıktı.

Bu sıra bitti. Tekrar sıralayalım: Baştan sona Sondan başa