Konser
31 Mart 1991
Konser
16 Nisan 1991
Rock Party
Bilsak’ta gerçekleşen bu etkinliği yine Aptülkadir Elçioğlu sunarken, Güven Erkin Erkal DJ olarak “Radyo Perişan” başlığı ile konser aralarında seçtiği şarkıları paylaştı. Konserlerin öncesinde sahneye Serdar Öktem çıkıp Rock Kulüp hakkındaki soruları cevapladı. Sonra Kramp üç şarkı çalıp sahneden indi. Konser arasında Güven Erkin Erkal’ın repertuarı Hardal, Whisky, Mavi Sakal, Bulutsuzluk Özlemi, Asım Can Gündüz, Entalpi ve Devil gibi 80’li yılların yerli isimlerinden oluşuyordu. Sonraki gruplar sırasıyla Ten On Richter, Silent Scream ve Poseidon idi. Laneth sayfalarında anlatıldığı kadarıyla kayda değer olaylar Critical Mass sahneye çıkınca başladı. Seslendirdiği üç şarkıdan sonuncusu Blues Brothers filminden “Everybody Needs Somebody” oldu. Vokali bu şarkıda Savaş Demirkaya, Levent Atılgan ve Kaan Peridar üçlüsü paylaştı. Bu arada boş kalan bas gitarı Lords grubundan Alparslan devraldı. Critical Mass ile oldukça eğlenen ve son grubu izlediklerini düşünen seyircileri Aptülkadir Elçioğlu anonsuyla durdurdu, sürpriz bir grubun daha olduğunu açıkladı. Sahneye Metafor’u çağırdı. Seyircisiyle en son 28 Nisan 1990’da İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’nda buluşan Metafor büyük bir kadro değişiminden geçmişti. Bir yıl öncesinden sadece Kemal Kut ve Örgün Uğurlu kalmıştı. Grup beş kişi olmuştu. Bu şekilde Taksim Meydanı’nda çekildikleri bir fotoğraftan, bas gitara Babür Örtegen’in katıldığını söylemek mümkün. Davula daha sonra Death Project grubuyla ünlenecek olan Serhat Adalı, vokale ise Serdar Atabey geçmişti. Bilsak’ta Metafor “Planet of Death”, “Burning Fire” ve “Metafor” adlı şarkılarını seslendirdi. Bütün grupların sahnede sadece iki ya da üç şarkı çaldığı bu etkinliğin neden iki gün olarak duyurulduğu, iki güne daha başka nelerin sığdırıldığı merak konusu.
Konser
28 Nisan 1991
Pentagram ve Volvox konseri
Yirmi bin liralık biletlerle girilen konserde sahneyi yaklaşık yedi yüz elli kişi izledi. İstanbul’daki ilk konserini veren Volvox sahneye daha önce saydığımız beş kişilik kadrosundan klavyede Arzu Özbakır eksik olacak şekilde çıktı. Klavyesiz, dört kişilik performans sergileyen grup “Rock’n Fly”, “Gates of Hell”, “Burst in Fire”, “Eyes of the Hero”, “Queen of the Kings” ve “Die Hard” adındaki şarkılarını çaldı, bunların yanında Manowar’dan “Blood of the Kings” ve Metallica’dan “Seek and Destroy” adlı şarkıları yorumladı. Kırk beş dakikalık Volvox performansından sonra Pentagram öncesi sahne hazırlığı için yarım saatlik bir ara verildi. Pentagram’ın o dönem kullandığı sahne dekorları olan dikenli tel çitler ve konser boyunca savaş görüntülerinin verileceği televizyon ekranları yerleştirildi. Bu konserde de seyircilerin bir kısmı sinema koltuklarını kırdı, bunun sonucunda Pentagram son üç şarkısını çalamadan sahneden inmenin yanında, üç milyon liralık bir zarara girdi. Bu zararı karşılamak için grup, Laneth’in ilk sayısında konserin video kaydını kaset olarak piyasaya süreceğini duyurdu. Ayrıca karşı sayfada yayınlanan Pentagram bildirisinde bu zarara sebep olan seyircilerin gelecekteki konserlerde istenmediği, bu seyirciler yüzünden konser salonu bulmanın tehlikeye düştüğü belirtildi.
Konser
11 Mayıs 1991
Pentagram, Spinners, Sceptic Age ve Second Realm konseri
Second Realm’in ardından sahneye çıkan Spinners’ta bas gitarı Yasemin Tecimer’in yerine Yıldız adındaki yeni üye çalıyordu. “Final Start” ile başlayan Spinners konseri, “Anticipation”, “La La La”, “Maggie”, “Overcome” ve “Dig the Hole Forget the Sun” ile tamamlandı. Sonrasında sıra Sceptic Age grubuna geldi. Grup, Emre Özgümüş’ten yoksun bir şekilde tek gitarla şarkılarını çaldı. Günün şarkı listesinde “Disordered”, “Tiananmen”, “Howling”, “Retributive”, “Justice”, “President of War” ve “Brain in Chains” bulunuyordu. Sahneye son olarak Pentagram çıktı. Yaklaşık bir yılın ardından Ankaralı dinleyicilerle buluşan grupta önceki Ankara konserine kıyasla en büyük fark vokaldeki Bartu Toptaş idi. “Mephistopheles” ve “Peace Sells” ile oldukça keyifli başlayan konser teknik sorunlarla karşı karşıya kaldı. Önce Bartu Toptaş’ın mikrofonu, sonra da bütün ses tesisatı arızalandı. Bar işletmesiyle bir tartışma içerisine giren grup, çalmaya devam etmek üzere işletmeyi ikna etti ve sadece amfilerden ses alarak birkaç şarkı daha seslendirdi. Yeterince yüksek sesli bir performans olmadığı için bu dakikalar seyirci açısından sönük geçti. Pentagram ise en azından konserin yarıda kesilmemesine seviniyordu.
Dergi / Fanzin
Mayıs 1991
Laneth 1. Sayı
Mondo Trasho ile aynı zamanda, Mayıs 1991’de çıkan Laneth Türkiye’nin ilk heavy metal fanzini olma özelliğini taşıyor. İlk baskısı 35 adet basılan ve yayın hayatına fotokopi olarak başlayan Laneth kısa süre içinde ofset baskıya geçti, daha sonra kapakları renklendi ve yerli grupları kapağa taşıyarak, konserler düzenleyerek Türkiye’de müzik üretimi için önemli kaynaklardan biri oldu.
İlgili olaylar:
Dergi / Fanzin
Mayıs 1991
Mondo Trasho 1. Sayı
Laneth ile birlikte Türkiye’nin ilk fanzini olma özelliğini taşıyan Mondo Trasho, Laneth’in aksine edebiyata da yer veriyordu. Böylece sadece bir müzik fanzini olma özelliğinden sıyrılmıştı.