-->
1992-05-16 Parkinson (2)
16 Mayıs 1992

Live in Death Metal Bilsak

Arşivde bu konserin afişi de var ancak çok küçük olduğu için siteye yüklemedik.

1992-05-02 Pentagram (Ogün'ün ilk konseri)
2 Mayıs 1992

Protector, Pentagram, Hole in the Wall konseri

Birkaç haftadır Türkiye’deki heavy metal dinleyicilerini bir heyecan dalgası kaplıyordu, Almanya’nın kalburüstü thrash metal gruplarından Holy Moses konsere gelecekti. 2 Mayıs 1992 tarihi iple çekildi. Günü geldiğinde İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’nda heyecan doruktaydı. Sahneye önce Hole in the Wall çıktı. Grubun kurucusu ve vokalisti Bülent Benli’nin yanında Metafor’dan Örgün Uğurlu (gitar) vardı ve bu ikilinin yanı sıra Deathroom üçlüsü Hakan Nurcanlı (gitar), Serdar Sözen (bas) ve Murat Çolbıyık (davul) o Cumartesi Hole in the Wall kadrosunu oluşturuyordu. Vokalin duyulmasına mani olan teknik sıkıntılar sebebiyle soundcheck tadında bir performans ile “The Fart”, “Hiroshima” ve “Parent Killer” gibi şarkılar çalındı. Ses düzeni sıradaki grup olan Pentagram’ı da olumsuz etkilemişti. Yaklaşık iki ay önce İsveç’e yerleşen Bartu Toptaş’ın yerine grubun mikrofonuna katılan Ogün Sanlısoy, Pentagram saflarında ilk defa seyirci karşısına çıkıyordu. Kendisinin performansı oldukça beğenilirken, grupta teknik aksaklıklar devam etti. Örneğin Demir Demirkan’ın gitar teli koptu, “Secret Missile” ve “Trail Blazer” şarkılarını bozuk akort ile çalmak zorunda kaldılar. Pentagram sahneden indikten sonra ilginç bir şey oldu. Günün üçüncü ve son ismi olarak Holy Moses yerine Protector adında bir başka Alman thrash metal grubu sahneye çıkmıştı. Seyirciyi idare edecek kadar iyi ve oturaklı bir performans sergiledikleri için konser esnasında bir protestoyla karşılaşmayan Protector günü kurtarsa da, konser sonrası özellikle heavy metal basınında tartışmalar gündeme geldi. 

18 Mart 1992

Zen, 2/5BZ ve Maximal Punch Effect konseri

1992-03-05 Volvox
5 Mart 1992

Badluck ve Volvox konseri

5 Mart Perşembe günü Boğaziçi Üniversitesi’nde Volvox ve Badluck grupları sahne aldı . Artık seyircinin ezbere bildiği “Rock’n Fly” ve “Gates of Hell” şarkılarının ardından “Before I Die” ve “Excess Sex” gibi yeni şarkıları sunan Volvox, yavaş ritimli “Queen of the Kings”, hareketli “Going Away”, hüzünlü “Desire” ve coşkulu “Die Hard” şarkılarıyla devam etti. Ancak bu parçada seyircinin yeterince coşmadığı görüldü. Laneth’in Nisan 1992 tarihli on ikinci sayısında konseri anlatan Çağlan Tekil bu noktada İstanbul seyircisinin giderek konserleri daha bir sakin izleyen Ankara seyircisine benzediği gözlemini dile getirdi. Volvox’un performansı da bu sükunetten etkilenmiş, örneğin daha önce Ambiance Bar’da sergiledikleri kayda değer performansa yaklaşamamışlardı. Volvox konser sonunda sahneyi Badluck grubuna bıraktı. O zamana dek yirmiye yakın konsere çıkan Badluck 5 Mart günü Volvox’un ardından sahneye “Hot Lips” ve “Gonna Tell” şarkılarıyla çıktı. Ardından “Highway of Lies” ve “Cry Your Heart Out” adlı Badluck besteleriyle devam eden konserde bestelere Gary Moore şarkısı olan “Loner” ile ara verildi. Sonrasında Badluck şarkıları arka arkaya geldi: “It Bites”, “Never Surrender” ve “Burnin’”. Bis öncesi konsere Billy Idol şarkısı “Rebel Yell” ve “Love Rules, Sex Rolls” ile virgül koyan grup sahneye tekrar çıktığında “Never Surrender” şarkısının tekrarını yaptı ve Bon Jovi’den “You Give Love” ile Gary Moore’dan “Walking By Myself” ile noktayı koydu. Bu konserde “Never Surrender” haricinde çalınan bütün Badluck şarkıları, yıl içerisinde çıkacak olan grupla aynı isimdeki kasette yer alacaktı.

22 Şubat 1992

Dimensions ve Private Death konseri

22 Şubat’ta Bilsak’ta speed ve thrash metal tarzlarını benimseyen Dimensions ile grindcore yapan Private Death gruplarının konseri gerçekleşti. Ekim 1990’da kurulan Dimensions’ta Emre Cebeci (gitar) ve Emre Laçin (vokal) isimlerinin çaldığı biliniyorken, ilk konserine çıkan Private Death ise Hikmet Aydınsoy, Alp Emir, Erhan Yarsur ve Burak Ülken’den oluşuyordu. Private Death yaklaşık bir sene içerisinde ismini “Mankind Terror” olarak değiştirdi.

Şubat 1992

Laneth 10. Sayı

Laneth’in 10 numaralı sayısında Thapsus ve Asım Can Gündüz röportajı bulunuyor. Demoland’de Pentagram’dan Live at the Trail, konser sayfasında Dead Mosh, Crematorium ve Necromancy konseri var. P.K. 27 adlı mektup köşesinde ise tanıdık isimler Güray Topaç ve Emre Şahin’den mektuplar mevcut.

2 Şubat 1992

Dünya Öpüşme Günü

Aptülkadir Elçioğlu’nun doğum günü olan 2 Şubat yaklaşıyordu. Önceki yıl bir ev partisi olarak kutlanan doğum gününün bol miktarda öpüşmeye sahne olmasından yola çıkarak bu yıl bu tarihi bir konser organizasyonuna dönüştürmek söz konusu oldu. “Dünya Öpüşme Günü” adında bir gün uyduruldu ve bu gün şerefine Asım Can Gündüz, Volvox ve Sawdust gruplarının sahne aldığı bir rock konseri düzenlendi. Organizasyonu Güven Erkin Erkal üstlendi, sunuculuğu da Aptülkadir Elçioğlu ile beraber yaptı. Organizasyona OK adlı prezervatif firması sponsor oldu ve her bir bilete bir adet promosyon kondom yapıştırıldı. Ortaköy’de bulunan “La Nuit 88” isimli barda öğleden sonra saat iki olunca konser başladı.

30 Ocak 1992

Ian Gillan konseri

Deep Purple grubunun en ünlü vokalisti Ian Gillan 30 Ocak 1992 tarihinde Lütfi Kırdar Spor Salonu’nda bir konser verdi. Lütfi Kırdar Spor Salonu aslında 80’li yılların meşhur Spor ve Sergi Sarayı’nın yeni ismiydi. 1988’de ismi değiştirilen mekanda 30 Ocak akşamı sahneye ilk olarak Asım Can Gündüz çıktı. Onun için bu konserin anlamı farklıydı çünkü 80’li yıllarda aynı yerde ses getiren konserleri olmuştu. Asım Can Gündüz enerjik performansıyla seyirciyi Ian Gillan’a hazırladı. Sıra İngiliz müzisyenin grubuna geldiğinde yaklaşık beş bin kişi konserin bir noktasında “Smoke on the Water” söylemek için hazırda bekledi. Yeni çıkardığı “Toolbox” albümünün turnesinde olan Ian Gillan, sahneye stroboskop efektiyle çıktı. Yeni albümden “Dancing Nylon Shirts” ve “Don’t Hold Me Back” gibi şarkılar çalınırken Deep Purple klasikleri “Black Night” ve “Smoke on the Water” seyircinin en çok eşlik ettiği anlara sahne oldu.

Ocak 1992

Laneth 9. Sayı

Laneth’in 9’uncu sayısı ile birlikte kapak artık siyah basılmaya başlandı. Metalium’un kapağında yer aldığı sayıda Disgrace röportajı da bulunmakta. Metalium ve DarkPhase’in Adana konserinin izlenimleri, konumuzla ilgili bir başka içerik.

28 Aralık 1991

Zen konseri

Afişte yazana göre konser 29 Aralık’ta aynı yerde tekrarlandı, demek yanlış olur çünkü Zen’in her konseri namını duyduğumuz kadarıyla doğaçlama geçiyordu.

Aralık 1991

Rock Art’ta Dr. Skull haberi

Blue Jean’de Süreyya İzgi’nin hazırladığı Rock Art sayfalarında Dr. Skull bu sayıda konuk oldu.

Oradaydılar:
Aralık 1991

Laneth 8. Sayı

Laneth’in 8’inci sayısında kapakta Pentagram’dan Bartu Toptaş var. Bartu Toptaş ile Zarife Öztürk ve Çağlan Tekil’in yaptığı röportaj, Süreyya İzgi’nin Dr. Skull röportajı, Devil’in hesaplarının tutmadığı muhteşem dönüş konseri, Disgrace demosu ve gruplara katılma hikayeleri bu sayının öne çıkan konuları.

İlgili olaylar:

,
14 Aralık 1991

Metalium ve DarkPhase konseri

Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Rock Kulübü tarafından organize edilen konserin ilanında Metalium’un yanında Hazy Hill duyurulmuştu ancak davulcu Metin Atahan parmağından bir sakatlık yaşadığı için, konsere Ankara’dan katılacak olan grup Hazy Hill yerine Dark Phase olarak değişti. Metalium ekibi de Laneth’ten Kerim Tunçay ve Polat Bayraktarlar eşliğinde trene atlayıp yirmi dört saatte Adana’ya ulaştı.

12 Aralık 1991

Badluck konseri

1991-12-02 Cumhuriyet (Fanzinler)
2 Aralık 1991

Fanzinciler Cumhuriyet gazetesinde

Cumhuriyet gazetesinde Orkun Uçar imzalı, fanzincilerle yapılan tam sayfa bir röportaj yayınlandı. O sıralar Mega Metal’de yazı işleri müdürü olan Orkun Uçar, Türkiye’de fanzinlerin, gençlerin aradıklarını ana akım yayınlarda bulamadığı için aldıkları bir inisiyatif olduğunu vurguluyordu. Fanzinlerin neden ve nereden çıktığına büyükçe bir yer ayırdıktan sonra sırayla Metin Demirhan, Çağlan Tekil ve Esat Cavit Başak’ın sözlerine yer verdi. Örneğin Metin Demirhan, Mega Metal fanzininin fikir olarak ilk çıkışından iki yıl öncesine kadar dayandığından, ilk olarak Aptülkadir Elçioğlu’nun yaptığı gibi Gırgır dergisindeki köşesinde Mega Metal’i bir sütun olarak başlattığından bahsetti. Esat Cavit Başak ise Mondo Trasho özelinde fanzinlerin alt kültür meselesiyle ilgili şunları söyledi:

“Bu dergiler hakkında konuşurken, underground konseptinin ne olduğunu ortaya koymak lazım. Bu bir alt kültür, ancak var olan kültürle olan bağı alt olmak anlamında değil. Çünkü toplumun kültür seviyesi yüksek olan bir kesimiyle bağlantılı bir alt kültür.”

Röportajın değindiği bir diğer konu ise hangi derginin neye ne kadar yer verdiği ile ilgiliydi. Örneğin Laneth başta olmak üzere çoğunluğun Whitesnake, Pink Floyd, Rush, Def Leppard gibi halihazırda ana akım medyada görülebilen grupları yayınlamadığı belirtildi. Bunlara istisnalar ise şöyleydi: Mega Metal daha esnek bir tutumda olup beğendiği grupları yazıyordu, Abzoort sadece Türk rock gruplarını tanıtıyordu, Rock Dünyası 80’lerdeki Stüdyo İmge dergisinin yolundan gidip metal yerine klasik rock gruplarına yer veriyordu. Regorge ise en bir yer altı tutumda olan dergi olarak tanıtılıyordu çünkü heavy metal kitlesinin bile zorlukla tanıyacağı gruplardan bahsediyor, nerdcore, crossover, noise gibi müzik tarzlarını konuşuyordu.

2 Aralık 1991

Deathroom konseri

Fotoğraftaki tarih ibaresinin doğru olduğunu varsayarak bu konseri listeliyoruz. Mekanı seçmek zor olsa da Bilsak gibi görünüyor.

1991-11-30 Moribund Youth
30 Kasım 1991

Moribund Youth konseri

Kasım 1991

Mega Metal 4. Sayı

Türkiye Rock Tarihi sitesinde bu sayıyı okumanız mümkün, tıklayınız.

Oradaydılar:
Kasım 1991

Laneth 7. Sayı

Laneth’in 7’nci sayısında kapak grubu Rumble Militia idi. Darkphase ve Asım Can Gündüz röportajları, Spinners’ın demosu, ODTÜ’de Anti-Uyuşturucu Rock Konseri etkinliği, PK27’de İzmir’in tanıdık metalik simalarından Özgür Ölütoprağı’nın mektubu ve “Günde 10 saat çalışmakla ünlü olunmaz!” başlıklı tartışma yazısı içerikte dikkati çekmekte.

14 Kasım 1991

Kesmeşeker konseri