Tuncay Batıbeki

,
18 Şubat 1986

Rock-Art karma sergi

Yılın başlarında o zaman için yenilikçi bir etkinlik düzenlendi. Rock müzikle ilgilenen sanatçıları bir araya getiren Rock-Art karma sergisi Moda Kültür Merkezi’nde 18-28 Şubat arasında gerçekleşti. Aralarında Aptülkadir Elçioğlu, Altan Erbulak, Güven Erkin Erkal, İlhan İrem, Nuri Kurtcebe, Tuncay Batıbeki gibi tanıdık isimlerin bulunduğu serginin ardından, muhtemelen Nisan ayında aynı isimde otuz altı sayfalık bir dergi de çıkarıldı. Güven Erkin Erkal imzası taşıyan bu dergi, 1980 sonrası Türkiye’de gelişen rock ve heavy metal müziğe dair çıkmış ilk dergi olarak biliniyor. Sergi izlenimleri, birtakım şiirler ve çizimleri bir araya getiren derginin son sayfaları dönemin gruplarına ayrılmış. Aqua, Devil, Grup Buse, Mavi Sakal, Mazotlu Martı, Meridian 8763, S.O.S., Speed, Very Busy ve Vulture grupları hakkında tanıtıcı yazıların bulunması sebebiyle Rock-Art dergisi önemli bir kaynak.

,
12 Mart 1988

Karikarock Gösterisi

12 Mart’ta Ortaköy Kültür Merkezi’nde gerçekleşen etkinlik müzik, sinema ve karikatürü performans paydasında bir araya getiriyordu. Üç kişilik klasik kadrosuyla Kramp sahnede konser verirken, bir yandan Güner Hasanoğlu’nun yönettiği “Yumurta” adlı kısa metrajlı film perdeye yansıtılıyor, bir yandan Aptülkadir Elçioğlu ve Tuncay Batıbeki sahnede sanatlarını icra ediyorlardı. Sekiz milimetrelik “Yumurta” filmi bitince makinist perdeye bu sefer otuz beş milimetrelik görüntüler oynatmaya başladı. Bu görüntülerde Kadir İnanır sürekli olarak bir adamı dövüyordu. Gösterinin ilanında “fuayede karikatür sergisi ve canlı espriler” de duyurulmuştu. Hey dergisinin Heavy Metal eki 28 Mart’ta çıkan sayısında gösteriyi “düş kırıklığı” olarak değerlendirdi. Doğan Sakin’i seyirciyle bütünleşememekle eleştiren yayın ayrıca “yaptığı küçük riflerle profesyonellik iddiasını böylelikle çürütmüş oldu” gibi ne anlatmaya çalıştığı belirsiz yergilerde de bulundu. Konserden keyif alan izleyicilerin hareketleri için “bir hafta sonu boşalımı” tabiri kullanıldı. Gösteri sonrası Bakırköy’ün yerel yayını Bakırkent dergisinde çıkan habere göre ise Kramp’ın izleyicileri arasında Cem Karaca da vardı. İki ismin burada tanışması sonucu Kramp’ı sonraki Cem Karaca konserlerinde açılış grubu olarak görmek mümkündü.

1991-07-20 Pentagram Bodrum
,
20 Temmuz 1991

Blue Jean Top Rock III

20 Temmuz 1991’de gerçekleşen festivalin ilanında Cry, Gür Akad Band, Kramp, Spinners ve Pentagram grupları duyurulurken, sunucunun Tuncay Batıbeki ve organizatörün Güven Erkin Erkal olduğu açıklandı. Ancak pratikte sahneye çıkan ekip biraz farklıydı. Gür Akad Band’in yerine Critical Mass grubu kafileye eklendi ve sahneye ilk çıkan grup oldu. Yaklaşık bir saatlik performanslarında enstrümanların başında Jan Peridar (gitar), Kaan Peridar (gitar), Savaş Birgören (bas), Ayhan Ergönül (davul) ve Savaş Demirkaya (vokal) bulunmaktaydı. Critical Mass seyirciden en çok katılımı Blues Brothers ile ünlenen “Everybody Needs Somebody” şarkısında aldı. Sonrasında sıra Cry adlı gruba aitti. Askerlik öncesi son konserlerine çıkan ekip seyircilere hard rock tarzındaki müziğiyle seslendi. Murat Över (vokal), Can Güney (gitar), Enes Konca (gitar), Merih Cihan (davul) ve Değer’den (bas) oluşan kadrosuyla sahneye çıkan grup 1989 yılında kurulmuştu. Cry grubunun ardından sahneyi Kramp devraldı. Yine ikinci gitarda Özer Sarısakal ile beraber dört kişi sahne alan grubun performansı bir buçuk saat sürdü ve “Ne İstersen Öyle Olsun”, “Sen ve Ben”, “Doğduğum Günlere” gibi şarkılarını içerdi. Son olarak seyircinin karşısına Pentagram çıktı. “Powerstage”, “Double Trouble”, “Brain on the Wall”, “Rotten Dogs” ve “Dimensions of Death” gibi bilindik ve yeni şarkılarını seslendiren grup da Kramp gibi bir buçuk saat süreyle sahnede kaldı. Barbaros Devecioğlu’nun hazırladığı Rock Garajı sayfalarında, Blue Jean dergisinin, perde arkasını “çeşitli sebepler” diyerek geçiştirdiği Spinners’ın sahneye çıkmaması ile ilgili olarak “Punk haysiyeti” başlıklı bir paragraf dikkati çekmekte (“Tempo dergisi sayfaları” başlıklı ektedir). Rock Garajı’nda yer alan bu paragrafın ardından gözler posterde “organizatör” unvanını taşıyan Güven Erkin Erkal’a dönüyor ancak Barbaros Devecioğlu festival organizasyonuyla ilgili başka bir aksaklıktan bahsetmiyor, dinleyicilerin Bodrum Kalesi’nden mutlu bir şekilde ayrıldığını belirtiyordu. Keza Laneth dergisinin Ağustos 1991 sayısındaki Krosun Siyah Tokmağı sayfasında, son iki sayıda Çağlan Tekil tarafından yoğun bir şekilde yapılan menajer ve organizatör eleştirileri üzerine okların üzerine çevrildiği Güven Erkin Erkal “piyasadaki tek organizatör olmadığı” ipucuyla aklanıyordu. Dolayısıyla Spinners’ın sorun yaşadığı organizatör, organizasyona ayrıca dahil olan bir isim olmalı.

Bu sıra bitti. Tekrar sıralayalım: Baştan sona Sondan başa