1991-07-20 Pentagram Bodrum
,
20 Temmuz 1991

Blue Jean Top Rock III

20 Temmuz 1991’de gerçekleşen festivalin ilanında Cry, Gür Akad Band, Kramp, Spinners ve Pentagram grupları duyurulurken, sunucunun Tuncay Batıbeki ve organizatörün Güven Erkin Erkal olduğu açıklandı. Ancak pratikte sahneye çıkan ekip biraz farklıydı. Gür Akad Band’in yerine Critical Mass grubu kafileye eklendi ve sahneye ilk çıkan grup oldu. Yaklaşık bir saatlik performanslarında enstrümanların başında Jan Peridar (gitar), Kaan Peridar (gitar), Savaş Birgören (bas), Ayhan Ergönül (davul) ve Savaş Demirkaya (vokal) bulunmaktaydı. Critical Mass seyirciden en çok katılımı Blues Brothers ile ünlenen “Everybody Needs Somebody” şarkısında aldı. Sonrasında sıra Cry adlı gruba aitti. Askerlik öncesi son konserlerine çıkan ekip seyircilere hard rock tarzındaki müziğiyle seslendi. Murat Över (vokal), Can Güney (gitar), Enes Konca (gitar), Merih Cihan (davul) ve Değer’den (bas) oluşan kadrosuyla sahneye çıkan grup 1989 yılında kurulmuştu. Cry grubunun ardından sahneyi Kramp devraldı. Yine ikinci gitarda Özer Sarısakal ile beraber dört kişi sahne alan grubun performansı bir buçuk saat sürdü ve “Ne İstersen Öyle Olsun”, “Sen ve Ben”, “Doğduğum Günlere” gibi şarkılarını içerdi. Son olarak seyircinin karşısına Pentagram çıktı. “Powerstage”, “Double Trouble”, “Brain on the Wall”, “Rotten Dogs” ve “Dimensions of Death” gibi bilindik ve yeni şarkılarını seslendiren grup da Kramp gibi bir buçuk saat süreyle sahnede kaldı. Barbaros Devecioğlu’nun hazırladığı Rock Garajı sayfalarında, Blue Jean dergisinin, perde arkasını “çeşitli sebepler” diyerek geçiştirdiği Spinners’ın sahneye çıkmaması ile ilgili olarak “Punk haysiyeti” başlıklı bir paragraf dikkati çekmekte (“Tempo dergisi sayfaları” başlıklı ektedir). Rock Garajı’nda yer alan bu paragrafın ardından gözler posterde “organizatör” unvanını taşıyan Güven Erkin Erkal’a dönüyor ancak Barbaros Devecioğlu festival organizasyonuyla ilgili başka bir aksaklıktan bahsetmiyor, dinleyicilerin Bodrum Kalesi’nden mutlu bir şekilde ayrıldığını belirtiyordu. Keza Laneth dergisinin Ağustos 1991 sayısındaki Krosun Siyah Tokmağı sayfasında, son iki sayıda Çağlan Tekil tarafından yoğun bir şekilde yapılan menajer ve organizatör eleştirileri üzerine okların üzerine çevrildiği Güven Erkin Erkal “piyasadaki tek organizatör olmadığı” ipucuyla aklanıyordu. Dolayısıyla Spinners’ın sorun yaşadığı organizatör, organizasyona ayrıca dahil olan bir isim olmalı.

Yorum yap:

Sonraki 5 olay:
Ağustos 1991

Laneth 4. Sayı

Laneth’in 4’üncü sayısı ilk 3 sayıdan farklı bir şekilde basıldı, bu nedenle boyutu daha küçüktü. Belki de ofset baskıya bu sayıda geçildi, bunun ipucusu önsöz sayfasında Çağlan Tekil tarafından veriliyor. Bu sayıda Türkiye’den isimlere fazla yer verilmemişti. Metalium’dan Gündüz Hakan Savaşer konuk yazar olarak görülüyor, dönemin bilgisayar dergilerine heavy metal katmasıyla meşhur Murat Adanç röportajı dikkat çekiyor. Bunun dışında haberler ve Krosun Siyah Tokmağı’nda birtakım detaylar bulabilirsiniz.

Eylül 1991

Laneth 5. Sayı

Laneth’in 5’inci sayısında kapak Queensryche oldu, içeride ise o dönem Tempo dergisinde Rock Garajı sayfalarını hazırlayan Barbaros Devecioğlu röportajı ve Volvox konseri yerli sahne ile ilgili konuları oluşturuyordu.

16 Eylül 1991

Genç İstanbul Müzik Şenliği

Eylül ayı sonuna kadar sürecek bir konserler dizisi Güven Erkin Erkal tarafından RC Kola sponsorluğunda “Genç İstanbul Müzik Şenliği” adıyla organize edildi. Etkinliğin posterine göre organizasyon İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür İşleri Daire Başkanlığı için hazırlanmıştı. Programa göre her gün saat 16:00’da Taksim Meydanı’nda gerçekleşen konserler için Asım Can Gündüz (16 Eylül), Atmosfer (17 Eylül), Akbaba ve Virüs (19 Eylül), Gür Akad Band ve Sawdust (20 Eylül), Beyaz Yunus ve Kesmeşeker (21 Eylül), Gökkuşağı ve Şimdiki Gençler (22 Eylül), Vera Lynn ve Badluck (23 Eylül), Cultus (24 Eylül), Medussa (25 Eylül), Zen (26 Eylül), Volvox (27 Eylül), Fiasco ve Whisky (28 Eylül), Devil ve China Band (29 Eylül), ve son olarak Nuhun Gemisi (30 Eylül) isimleri duyuruldu. Şenliğin kalabalık grup listesinde dikkati Asım Can Gündüz, Whisky ve Devil gibi 80’li yılların öncü isimleri çekmekteydi. Üç isim de uzun süredir çeşitli sebeplerle sahnelerde görünmüyordu, bu şenlikle birlikte tekrar seyircilerle buluştular. Bu konserlerden Asım Can Gündüz’ün performansı Laneth dergisinin Ekim 1991 sayısının bir sayfasında yer buldu. Sahneye dört kişilik, “Affetmez” adını verdiği grubuyla çıkan Asım Can Gündüz, toplam on üç şarkı seslendirdi. Öne çıkan şarkılar ise “Keriman Teyze”, “Delikanlı”, “5 Dakika Evvel”, “Turkish Girls”, “Fire”, “Anasının Gözü”, “Boku Yedik” ve “Seninle Dans Ederken” oldu.

22 Eylül 1991

Lanethli Konserler I

Genç İstanbul Müzik Şenliği’nin sürdüğü günlerde Laneth ekibi de ilk sayıda sözü verilen konseri organize etmekle meşguldü. Günü 22 Eylül olarak belirlenen etkinlik için dönemin gözde tarzı olan thrash metalin en gözde grupları arasında yer alan Pentagram, Metalium ve Hazy Hill ayarlandı. İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’nda yer ayırtıldı. Posterler ve biletler basıldı. Konser Ağustos ayında Laneth sayfalarından bilmece olarak, sonraki ay ise derginin ortasında bir poster olarak duyuruldu. Biletler 15 Eylül’e kadar yirmi bin, sonrasında ise yirmi beş bin lira olacak şekilde satışa çıktı. Yaklaşık bin kadar kişi biletleri satın aldı ve 22 Eylül günü İstanbul Açıkhava Tiyatrosu’na doğru yola çıktı. O dönem “Harbiye Açıkhava Tiyatrosu” olarak anılmaya başlayan mekanın çevresi siyah tişörtlülerle doldu. Seyirciler nihayet yerlerini aldığında, posterde duyurulan sunuculardan Metin Demirhan, “Ketche” Hakan Kırvavaç ile birlikte sahneye çıktı. Konserin bir başka sunucusu Aptülkadir Elçioğlu ise ortalıkta yoktu, Metin Demirhan sözü aldı:

“Biz hazırız gruplar hazır, siz hazırsanız konser başlayacak. Hepimiz hazırız ama herifin biri gelmedi. Aptülika’yı bekliyoruz, Aptülika yok ortada! Nerede bu herif bilmiyorum! Ama biz yine de bu konseri sunuyoruz. Haydi, hep birlikte… Laneth!”

Metin Demirhan’ın çığlıkları, Hakan Kırvavaç’ın brutal tonda “Laneth” naralarına banttan Vivaldi notaları eklendi, o sırada sahneye büyükçe bir çuval geldi. Gizemli çuval açılırken fonda Orhan Gencebay’dan “Kır Gönlünün Zincirini” çalmaya başladı, çuvalın içinden Aptülkadir Elçioğlu takım elbiseyle, dans ederek çıktı. Sahnedekilerin ve seyircilerin şaşkın bakışları henüz soğumamışken müzik bir anda Megadeth’in Sex Pistols’dan icra ettiği “Anarchy in the UK” şarkısına döndü ve ortalık karıştı. Sahnede yapılan pogo esnasında Aptülkadir Elçioğlu üzerindeki kıyafetleri çıkarıp seyirciye fırlattı, altından klasik metalci kıyafetleri çıktı. Özüne dönen Aptülkadir Elçioğlu, müzik sona erince Metin Demirhan ile birlikte mikrofonu devraldı, kısa bir açılış konuşması yapıp Metalium’u takdim etti.

Ekim 1991

Laneth 6. Sayı

Laneth’in ilk sayıları arasında en dolu dolu olanı muhtemelen bu sayıdır. Kapakta ilk defa yerli bir gruba yer verilmesinin yanında; Hazy Hill’in Avusturya seferi, Sawdust ve Aptülika röportajları, DarkPhase’in Mortal Visions demosu, mektuplarda tanıdık simalardan Güray Topaç, Asım Can Gündüz konseri ve Lanethli Konserler I izlenimleri 6 numaralı sayının yerli konularıydı.

Bu sıra bitti. Tekrar sıralayalım: Baştan sona Sondan başa